הבדלים בין גרסאות בדף "מלאכת בורר"

נוספו 45 בתים ,  10:34, 25 בינואר 2018
אין תקציר עריכה
(דין קילוף)
שורה 102: שורה 102:


==כלי הברירה==
==כלי הברירה==
{{לוקה בחסר}}
{{להשלים|פסקה=כן}}
בגמ' מחלק רב יוסף בין בורר ביד שמותר לבין קנון ובתמחוי (כלים שאינם מיועדים לברירה) שפטור אבל אסור, ובנפה ובכברה (כלים ייעודיים לברירה) שחייב חטאת, ודנו הפוסקים לגבי כלי אוכל שאינם מיועדים לברירה אך ניתן להעזר בהם כגון כף ומזלג<br />
בגמ' מחלק רב יוסף בין בורר ביד שמותר לבין קנון ובתמחוי (כלים שאינם מיועדים לברירה) שפטור אבל אסור, ובנפה ובכברה (כלים ייעודיים לברירה) שחייב חטאת, ודנו הפוסקים לגבי כלי אוכל שאינם מיועדים לברירה אך ניתן להעזר בהם כגון כף ומזלג<br />


שורה 145: שורה 145:


===מדוע ברירת תורמוסין נחשב לפסולת מתוך אוכל===
===מדוע ברירת תורמוסין נחשב לפסולת מתוך אוכל===
{{לוקה בחסר}}
{{להשלים|פסקה=כן}}
===פסולת מרובה מן האוכל===
===פסולת מרובה מן האוכל===
====סתירת הגמרות====
====סתירת הגמרות====
שורה 214: שורה 214:


===קילוף ופירוק פסולת בדרך אכילה (עוף, דגים ופירות בקליפתם)===
===קילוף ופירוק פסולת בדרך אכילה (עוף, דגים ופירות בקליפתם)===
{{לוקה בחסר}}
{{להשלים|פסקה=כן}}
שנינו '''בירושלמי''' (ז ב) "ההן דשחק תומא כד מפרך ברישייא משום דש כד מבחר בקלופייתה משום בורר" (מי ששוחק שום כאשר מפרק את השום מהראש שלו חייב משום דש וכאשר מוציא את השום מהקליפות חייב משום בורר)[מלשון הירושלמי נראה שפירוק השיניים של השום מהראש והפרדתו מהקליפה נעשית ביחד ולאחר מכן נשאר ערמה של קליפות עם שיני שום מופרדות שהפרדתם היא בורר]<br />
שנינו '''בירושלמי''' (ז ב) "ההן דשחק תומא כד מפרך ברישייא משום דש כד מבחר בקלופייתה משום בורר" (מי ששוחק שום כאשר מפרק את השום מהראש שלו חייב משום דש וכאשר מוציא את השום מהקליפות חייב משום בורר)[מלשון הירושלמי נראה שפירוק השיניים של השום מהראש והפרדתו מהקליפה נעשית ביחד ולאחר מכן נשאר ערמה של קליפות עם שיני שום מופרדות שהפרדתם היא בורר]<br />


שורה 225: שורה 225:


===ברירה בלח===
===ברירה בלח===
{{לוקה בחסר}}
{{להשלים|פסקה=כן}}
===ברירה בכלים ובגדים===
===ברירה בכלים ובגדים===
{{לוקה בחסר}}
{{להשלים|פסקה=כן}}


==מדוע בורר אינו נחשב כמלאכה שאינה צריכה לגופה==
==מדוע בורר אינו נחשב כמלאכה שאינה צריכה לגופה==