הבדלים בין גרסאות בדף "להמתין לחבירו שיסיים תפילתו"

 
שורה 36: שורה 36:
עוד פסק ה'''שלחן ערוך''' שם כדברי רבנו יונה, שאם החבר מאריך בבקשות ובתחנונים, אינו חייב להמתין לו.  
עוד פסק ה'''שלחן ערוך''' שם כדברי רבנו יונה, שאם החבר מאריך בבקשות ובתחנונים, אינו חייב להמתין לו.  


האחרונים תמהו למה השמיט השו"ע את דינו של רבנו יונה שהביא בבית יוסף, שאם נכנס באיחור אין צריך להמתין לו. ה'''בית חדש''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x210 (צ י)] באמת כתב שכוונת השלחן ערוך שלא לחלק בהכי, אבל אין הלכה כן אלא כמ"ש רבנו יונה והטור שדווקא שנכנסו יחד. וכן נראית דעת ה'''טורי זהב''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x459 (ד)].  
האחרונים תמהו למה השמיט השו"ע את דינו של רבנו יונה שהביא בבית יוסף, שאם נכנס באיחור אין צריך להמתין לו. ה'''בית חדש''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x210 (צ י)] באמת כתב שכוונת השלחן ערוך שלא לחלק בהכי, אבל אין הלכה כן אלא כמ"ש רבנו יונה והטור שדווקא שנכנסו יחד. וכן נראית דעת ה'''טורי זהב''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x459 (ד)]. <BR/>ה'''מגן אברהם''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x459 (כט)] כתב שנראה שר"י היה מחמיר גם בכה"ג וממתין אף למאחרים. ובאמת ב'''משנה ברורה''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14170&st=&pgnum=244 (מח)] פסק שמידת חסידות להמתין גם בכה"ג.
<BR/>וה'''מגן אברהם''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x459 (כט)] כתב שנראה שר"י היה מחמיר גם בכה"ג וממתין אף למאחרים.


[[קטגוריה: תפילה]]
[[קטגוריה: תפילה]]