הבדלים בין גרסאות בדף "כלי שמלאכתו לאיסור וכלי שמלאכתו להיתר"

←‏הדין: קישור
(←‏הדין: קישור)
 
שורה 4: שורה 4:
==הדין==
==הדין==
{{סוגיה מורחבת|כלים הניטלים ושאינם ניטלים בשבת}}
{{סוגיה מורחבת|כלים הניטלים ושאינם ניטלים בשבת}}
ב'''גמרא''' (שבת קכד א) מובאת מחלוקת אביי ורבא לגבי כלי שמלאכתו לאיסור וכלי שמלאכתו להיתר. ל'''אביי''' כלי שמלאכתו לאיסור מותר לטלטל לצורך גופו בלבד, אך לצורך מקומו אסור, וכל שכן לצורך עצמו של הכלי, כלומר על מנת להצילו, כגון מחמה לצל. כלי שמלאכתו להיתר מותר בין לצורך גופו ובין לצורך מקומו, אך לצורך עצמו כלומר מחמה לצל אסור. <BR/>
ב'''גמרא''' ([https://beta.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=2&daf=124&format=pdf שבת קכד א]) מובאת מחלוקת אביי ורבא לגבי כלי שמלאכתו לאיסור וכלי שמלאכתו להיתר. ל'''אביי''' כלי שמלאכתו לאיסור מותר לטלטל לצורך גופו בלבד, אך לצורך מקומו אסור, וכל שכן לצורך עצמו של הכלי, כלומר על מנת להצילו, כגון מחמה לצל. כלי שמלאכתו להיתר מותר בין לצורך גופו ובין לצורך מקומו, אך לצורך עצמו כלומר מחמה לצל אסור. <BR/>
לעומת זאת דעת '''רבא''' שכלי שמלאכתו לאיסור מותר בין לצורך גופו ובין לצורך מקומו, אך לא מחמה לצל, וכלי שמלאכתו להיתר מותר אף מחמה לצל. להלכה קיימא לן כרבא. <BR/>
לעומת זאת דעת '''רבא''' שכלי שמלאכתו לאיסור מותר בין לצורך גופו ובין לצורך מקומו, אך לא מחמה לצל, וכלי שמלאכתו להיתר מותר אף מחמה לצל. להלכה קיימא לן כרבא. <BR/>
מלבד זאת נחלקו הפוסקים אם מותר לטלטל כלי שמלאכתו להיתר אף ש[[#ללא צורך כלל|לא לצורך כלל]].
מלבד זאת נחלקו הפוסקים אם מותר לטלטל כלי שמלאכתו להיתר אף ש[[#ללא צורך כלל|לא לצורך כלל]].
==כלי שמלאכתו לאיסור==
==כלי שמלאכתו לאיסור==
===הגדרה===
===הגדרה===
112

עריכות