הבדלים בין גרסאות בדף "יציאה דיבור ולימוד בשעת קריאת התורה"

שורה 13: שורה 13:
<BR/>ב'''ביאור הגר"א''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x521 (ד"ה אסור)] כתב שהשו"ע השמיט בין פסוק לפסוק, מפני שכעת אין מנהג לתרגם, ולכן אין נפקא מינה. אמנם ה'''מגן אברהם''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x521 (א)] כתב שיש נפקא מינה בחג השבועות שאומרים אקדמות.
<BR/>ב'''ביאור הגר"א''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x521 (ד"ה אסור)] כתב שהשו"ע השמיט בין פסוק לפסוק, מפני שכעת אין מנהג לתרגם, ולכן אין נפקא מינה. אמנם ה'''מגן אברהם''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x521 (א)] כתב שיש נפקא מינה בחג השבועות שאומרים אקדמות.


=== יציאה שלא לצורך ===
=== יציאה שלא לצורך ויציאה באופן קבוע ===
'''מהר"י אבוהב''' כתב שהגם שמותר לצאת בין העולים, מ"מ אין לצאת אם לא לצורך.
בשו"ת ה'''תשב"ץ''' (ג צח) כתב שגם ההיתר לצאת בין גברא לגברא, אינו אלא כאירע כן באקראי, אבל כשעושים כך באופן תדיר, נראה הדבר כפירוק עול תורה. והביא דבריו ה'''ביאור הלכה''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=49624&st=&pgnum=51&hilite= (קמו ד"ה אבל בין)].
 
'''מהר"י אבוהב''' כותב שהגם שמותר לצאת בין העולים, מ"מ אין לצאת אם לא לצורך.
<BR/>גם ה'''מגן אברהם''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x521 (ב)] כתב בשם '''סדר היום''' {{מקור}} שאין לצאת אף בין גברא לגברא אלא לצורך גדול, וכן פסק ה'''משנה ברורה''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=49624&st=&pgnum=51&hilite= (ג)]
<BR/>גם ה'''מגן אברהם''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x521 (ב)] כתב בשם '''סדר היום''' {{מקור}} שאין לצאת אף בין גברא לגברא אלא לצורך גדול, וכן פסק ה'''משנה ברורה''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=49624&st=&pgnum=51&hilite= (ג)]