הבדלים בין גרסאות בדף "יציאה דיבור ולימוד בשעת קריאת התורה"

שורה 11: שורה 11:


ב'''שלחן ערוך''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x521 (אורח חיים קמו א)] נפסק שאסור לצאת ולהניח ספר תורה פתוח אלא בין גברא לגברא.  
ב'''שלחן ערוך''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x521 (אורח חיים קמו א)] נפסק שאסור לצאת ולהניח ספר תורה פתוח אלא בין גברא לגברא.  
<BR/>ב'''ביאור הגר"א''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x521 (ד"ה אסור)] כתב שהשו"ע השמיט בין פסוק לפסוק, מפני שכעת אין מנהג לתרגם, ולכן אין נפקא מינה. אמנם ה'''מגן אברהם''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x521 (א)] כתב שיש נפקא מינה בחג השבועות שאומרים אקדמות בין העולים.
<BR/>ב'''ביאור הגר"א''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x521 (ד"ה אסור)] כתב שהשו"ע השמיט בין פסוק לפסוק, מפני שכעת אין מנהג לתרגם, ולכן אין נפקא מינה. אמנם ה'''מגן אברהם''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x521 (א)] כתב שיש נפקא מינה בחג השבועות שאומרים אקדמות.


=== יציאה שלא לצורך ===
=== יציאה שלא לצורך ===
'''מהר"י אבוהב''' כתב שהגם שמותר לצאת בין העולים, מ"מ אין לצאת אם לא לצורך.
'''מהר"י אבוהב''' כתב שהגם שמותר לצאת בין העולים, מ"מ אין לצאת אם לא לצורך.
<BR/>גם ה'''מגן אברהם''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x521 (ב)] כתב בשם '''סדר היום''' {{מקור}} שאין לצאת אף בין גברא לגברא אלא לצורך גדול.


ב'''ספר חסידים''' (תשעח) כתב שאם צריך לנקביו, מותר לצאת, שגדול כבוד הבריות שדוחה את לא תעשה שבתורה.
ב'''ספר חסידים''' (תשעח) כתב שאם צריך לנקביו, מותר לצאת, שגדול כבוד הבריות שדוחה את לא תעשה שבתורה.