הבדלים בין גרסאות בדף "יציאה דיבור ולימוד בשעת קריאת התורה"

אין תקציר עריכה
שורה 15: שורה 15:
=== יציאה שלא לצורך ===
=== יציאה שלא לצורך ===
'''מהר"י אבוהב''' כתב שהגם שמותר לצאת בין העולים, מ"מ אין לצאת אם לא לצורך.
'''מהר"י אבוהב''' כתב שהגם שמותר לצאת בין העולים, מ"מ אין לצאת אם לא לצורך.
<BR/>גם ה'''מגן אברהם''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x521 (ב)] כתב בשם '''סדר היום''' {{מקור}} שאין לצאת אף בין גברא לגברא אלא לצורך גדול.
<BR/>גם ה'''מגן אברהם''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x521 (ב)] כתב בשם '''סדר היום''' {{מקור}} שאין לצאת אף בין גברא לגברא אלא לצורך גדול, וכן פסק ה'''משנה ברורה''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=49624&st=&pgnum=51&hilite= (ג)]


ב'''ספר חסידים''' (תשעח) כתב שאם צריך לנקביו, מותר לצאת, שגדול כבוד הבריות שדוחה את לא תעשה שבתורה.
ב'''ספר חסידים''' (תשעח) כתב שאם צריך לנקביו, מותר לצאת, שגדול כבוד הבריות שדוחה את לא תעשה שבתורה.
=== כשהספר פתוח או משהתחילו לקרוא ===
ב'''ביאור הלכה''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=49624&st=&pgnum=51&hilite= (קמו ד"ה כשהוא פתוח)] מדייק מלשון השלחן ערוך, שכבר משהספר נפתח אסור לצאת, אף שעוד לא התחילו לקרוא. והוסיף שלענין זה חמורה היציאה יותר מאיסור דיבור, ששם לדעת הרמב"ם אינו אסור אלא משהתחילו לקרוא.


== לימוד בשעת קריאת התורה ==
== לימוד בשעת קריאת התורה ==