הבדלים בין גרסאות בדף "יציאה דיבור ולימוד בשעת קריאת התורה"

שורה 6: שורה 6:
<BR/>המאירי ב'''קרית ספר''' (ד א ד"ה שנינו בראשון של ברכות) כתב טעם לדבר, שדומה הדבר לפירוק עול וכמי שאין הקריאה חביבה עליו.
<BR/>המאירי ב'''קרית ספר''' (ד א ד"ה שנינו בראשון של ברכות) כתב טעם לדבר, שדומה הדבר לפירוק עול וכמי שאין הקריאה חביבה עליו.


'''רבנו יונה''' (ד א ד"ה בין פסוק) כתב שמדובר על יציאה בזמן התרגום (שכן היה המנהג בזמנם לתרגם כל פסוק ופסוק), והכריע להלכה שכיון שהוא ספק דאורייתא, יש להחמיר.
'''רבנו יונה''' (ד א ד"ה בין פסוק) כתב שמדובר על יציאה בזמן התרגום (שכן היה המנהג בזמנם לתרגם כל פסוק ופסוק), והכריע להלכה שכיון שהוא ספק דאורייתא, יש להחמיר, וכן הוא ב'''ספר העתים''' (קעו ד"ה ולאחר) שכל תיקו דאיסורא לחומרא.
<BR/>וכן משמע ב'''רמב"ם''' [http://beta.hebrewbooks.org/rambam.aspx?sefer=2&rtype=%u05D8%u05E2%u05E7%u05E1%u05D8%20-%20%u05E4%u05E8%u05D9%u05D9%u05D3%u05D1%u05E8%u05D2&hilchos=7&perek=12&halocha=9 (תפילה יב ט)] שלא כתב להיתרא אלא בין גברא לגברא, ומשמע שבין פסוק לפסוק אסור.
<BR/>וכן משמע ב'''רמב"ם''' [http://beta.hebrewbooks.org/rambam.aspx?sefer=2&rtype=%u05D8%u05E2%u05E7%u05E1%u05D8%20-%20%u05E4%u05E8%u05D9%u05D9%u05D3%u05D1%u05E8%u05D2&hilchos=7&perek=12&halocha=9 (תפילה יב ט)] שלא כתב להיתרא אלא בין גברא לגברא, ומשמע שבין פסוק לפסוק אסור.
<BR/>וכן פסק להלכה ה'''טור''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x312 (אורח חיים קמו)], לאסור בין פסוק לפסוק. וכן הוא ב'''שבלי הלקט''' (תפילה מ), וב'''רבנו ירוחם''' (אדם וחוה ב ג יט ד ד"ה החלק השלישי).  
<BR/>וכן פסק להלכה ה'''טור''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x312 (אורח חיים קמו)], לאסור בין פסוק לפסוק. וכן הוא ב'''שבלי הלקט''' (תפילה מ), וב'''רבנו ירוחם''' (אדם וחוה ב ג יט ד ד"ה החלק השלישי).  
שורה 15: שורה 15:
=== יציאה שלא לצורך ===
=== יציאה שלא לצורך ===
'''מהר"י אבוהב''' כתב שהגם שמותר לצאת בין העולים, מ"מ אין לצאת אם לא לצורך.
'''מהר"י אבוהב''' כתב שהגם שמותר לצאת בין העולים, מ"מ אין לצאת אם לא לצורך.
ב'''ספר חסידים''' (תשעח) כתב שאם צריך לנקביו, מותר לצאת, שגדול כבוד הבריות שדוחה את לא תעשה שבתורה.


== לימוד בשעת קריאת התורה ==
== לימוד בשעת קריאת התורה ==