הבדלים בין גרסאות בדף "טעות וספק בברכות"

נוספו 92 בתים ,  12:00, 30 בינואר 2020
שורה 21: שורה 21:


לשיטה זו הסכים גם '''בעל המאור''' (ו ב בדפי הרי"ף), וכן מצדד גם '''רבנו יונה''' (ו א סוד"ה והרמב"ם). אמנם הרא"ש דחה שיטת רש"י מכח הקושיה שהזכיר הרשב"א, שבברייתא לגבי ברכות קריאת שמע לא מוזכר שבירך 'אדעתא' אלא שאמר במפורש את הטעות.
לשיטה זו הסכים גם '''בעל המאור''' (ו ב בדפי הרי"ף), וכן מצדד גם '''רבנו יונה''' (ו א סוד"ה והרמב"ם). אמנם הרא"ש דחה שיטת רש"י מכח הקושיה שהזכיר הרשב"א, שבברייתא לגבי ברכות קריאת שמע לא מוזכר שבירך 'אדעתא' אלא שאמר במפורש את הטעות.
<BR />עוד פירשו כדעת רש"י ה'''אור זרוע''' (א קריאת שמע כו), '''ראבי"ה'''{{מקור}}, '''פסקי רי"ד'''{{מקור}}, '''מאירי'''{{מקור}}, '''מרדכי'''{{מקור}}, '''תרומת הדשן'''{{מקור}}, '''שבלי הלקט'''{{מקור}} בשם ה'''ר"ש בן חפני''', '''ספר תניא'''{{מקור}}.
<BR />עוד פירשו כדעת רש"י ה'''אור זרוע''' (א קריאת שמע כו), '''ראבי"ה''' (א ברכות לח), '''פסקי רי"ד''' (ברכות יב א ד"ה פשיטא), '''מאירי''' (ברכות יב א ד"ה זוהי שיטת גדולי הרבנים), '''מרדכי'''{{מקור}}, '''תרומת הדשן'''{{מקור}}, '''שבלי הלקט'''{{מקור}} בשם ה'''ר"ש בן חפני''', '''ספר תניא'''{{מקור}}.


===למה לא מועיל מצד מצוות אין צריכות כוונה===
===למה לא מועיל מצד מצוות אין צריכות כוונה===