הבדלים בין גרסאות בדף "טלטול מחתה באפרה"

אין שינוי בגודל ,  13:10, 8 באוגוסט 2016
מ
אין תקציר עריכה
מ
מ
 
שורה 6: שורה 6:
<BR/>בדבריו לא מבואר מה החידוש בהוראה זו, והדבר נתון במחלוקת כפי שיתבאר. אמנם בשלב זה ברור שהגמרא הבינה שהאפר מצד עצמו אסור הוא בטלטול.  
<BR/>בדבריו לא מבואר מה החידוש בהוראה זו, והדבר נתון במחלוקת כפי שיתבאר. אמנם בשלב זה ברור שהגמרא הבינה שהאפר מצד עצמו אסור הוא בטלטול.  


ר' זירא מקשה על הוראה זו שלכאורה היא היפך דברי ר' יוחנן עצמו, שלגבי המשנה שהתירה לטלטל כלכלה כשאבן בתוכה, אמר ר' יוחנן שזהו דווקא ב[[כלכלה מלאה פירות]], כלומר שיש בה גם פירות המותרים בטלטול ולכן מותר לטלטלה עם האבן שבתוכה, אבל כלכלה שיש בה אבן בלבד אסורה בטלטול.  
ר' זירא מקשה על הוראה זו שלכאורה היא היפך דברי ר' יוחנן עצמו, שלגבי המשנה שהתירה [[טלטול כלכלה כשאבן בתוכה]], אמר ר' יוחנן שזהו דווקא בכלכלה מלאה פירות, כלומר שיש בה גם פירות המותרים בטלטול ולכן מותר לטלטלה עם האבן שבתוכה, אבל כלכלה שיש בה אבן בלבד אסורה בטלטול.  
<BR/>בטעם האיסור כתב '''רש"י''' (ד"ה הא) שהוא מפני שהכלכלה נעשית טפלה לאבן והרי היא [[בסיס לדבר האסור]], וכן צריך להיות הדין במחתה שתהא טפילה לאפר ואסורה בטלטול.
<BR/>בטעם האיסור כתב '''רש"י''' (ד"ה הא) שהוא מפני שהכלכלה נעשית טפלה לאבן והרי היא [[בסיס לדבר האסור]], וכן צריך להיות הדין במחתה שתהא טפילה לאפר ואסורה בטלטול.