הבדלים בין גרסאות בדף "טיוטה:ביטול עבודה זרה ותקרובת"

(הרחבה)
שורה 11: שורה 11:


אף לדעת המתירים מבואר שהיו צריכים לזה ביטול, ומבואר בגמ' (נא, א) שאף שאי"ז תקרובת מכל מקום זה עבודה זרה ולע"ז יש ביטול.
אף לדעת המתירים מבואר שהיו צריכים לזה ביטול, ומבואר בגמ' (נא, א) שאף שאי"ז תקרובת מכל מקום זה עבודה זרה ולע"ז יש ביטול.
===המקור לאיסור ולתקרובת עבודה זרה===
===המקור לדין ביטול בתקרובת ועבודה זרה===
===המקור לדין ביטול בתקרובת ועבודה זרה===
'''בעבודה זרה:''' ע"ז של ישראל אינה בטלה מהפסוק ([https://he.wikisource.org/wiki/קטגוריה:דברים_טז_כא דברים טז, כא]) "לא תטע לך אשרה כל עץ אצל מזבח יהוה אלהיך אשר תעשה לך" ומשם לומר רבי יהודה אמר רב ([https://he.wikisource.org/wiki/עבודה_זרה_נב_א ע"ז נב, א]) שטעונה גניזה, ע"ז של עכו"ם מועיל ביטול מהפסוק ([https://he.wikisource.org/wiki/קטגוריה:דברים_ז_כה דברים ז, כה]) " פסילי אלהיהם תשרפון באש לא תחמד כסף וזהב עליהם ולקחת לך" ומשם למד שמואל ([https://he.wikisource.org/wiki/עבודה_זרה_נב_א ע"ז נב, א]) שניתן לקחת את הכסף והזהב מהעבודה זרה.
'''בעבודה זרה:''' ע"ז של ישראל אינה בטלה מהפסוק ([https://he.wikisource.org/wiki/קטגוריה:דברים_טז_כא דברים טז, כא]) "לא תטע לך אשרה כל עץ אצל מזבח יהוה אלהיך אשר תעשה לך" ומשם לומר רבי יהודה אמר רב ([https://he.wikisource.org/wiki/עבודה_זרה_נב_א ע"ז נב, א]) שטעונה גניזה, ע"ז של עכו"ם מועיל ביטול מהפסוק ([https://he.wikisource.org/wiki/קטגוריה:דברים_ז_כה דברים ז, כה]) " פסילי אלהיהם תשרפון באש לא תחמד כסף וזהב עליהם ולקחת לך" ומשם למד שמואל ([https://he.wikisource.org/wiki/עבודה_זרה_נב_א ע"ז נב, א]) שניתן לקחת את הכסף והזהב מהעבודה זרה.
שורה 19: שורה 20:


'''הט"ז''' (שם) מפרש שתקרובת מקריבים אפי' דבר מועט ולכן גם אחרי הביטול עדיין יש לו משמעות בתור תקרובת.
'''הט"ז''' (שם) מפרש שתקרובת מקריבים אפי' דבר מועט ולכן גם אחרי הביטול עדיין יש לו משמעות בתור תקרובת.
==תקרובת עבודה זרה==
==תקרובת עבודה זרה==
===בגמרא===
===בגמרא===