הבדלים בין גרסאות בדף "טיוטה:אמירה לגוי בשבת"

מ
מ (א.א העביר את הדף אמירה לגוי בשבת לשם טיוטה:אמירה לגוי בשבת: דרושה עריכה רצינית לסוגיה. במצבה הנוכחי אינה ניתנת לקריאה וללימוד.)
שורה 64: שורה 64:


3. לצורך חולה שאין בו סכנה:  
3. לצורך חולה שאין בו סכנה:  
ארבעה סוגים של חולה שאב"ס:
ארבעה סוגים של חולה שאב"ס:<br />
א. חולה:
 
הגמרא (שבת קכט.): חיה...ל' אפי' אמרה צריכה אני אין מחללין עליה את השבת אבל עושין ע''י ארמאי כדרב עולא בריה דרב עילאי דאמר כל צרכי חולה נעשין ע''י ארמאי בשבת וכדרב המנונא דאמר רב המנונא דבר שאין בו סכנה אומר לנכרי ועושה.
א. חולה: הגמרא (שבת קכט.): חיה...ל' אפי' אמרה צריכה אני אין מחללין עליה את השבת אבל עושין ע''י ארמאי כדרב עולא בריה דרב עילאי דאמר כל צרכי חולה נעשין ע''י ארמאי בשבת וכדרב המנונא דאמר רב המנונא דבר שאין בו סכנה אומר לנכרי ועושה. <br />
וכ"פ בשו"ע (סי' שכח סי"ז): חולה שנפל מחמת חליו למשכב ואין בו סכנה. הגה: או שיש לו מיחוש שמצטער וחלה ממנו כל גופו שאז אף על פי שהולך כנפל למשכב דמי (המגיד פרק ב'). אומרים לעכו''ם לעשות לו רפואה.''
וכ"פ בשו"ע (סי' שכח סי"ז): חולה שנפל מחמת חליו למשכב ואין בו סכנה. הגה: או שיש לו מיחוש שמצטער וחלה ממנו כל גופו שאז אף על פי שהולך כנפל למשכב דמי (המגיד פרק ב'). אומרים לעכו''ם לעשות לו רפואה.''
ב. יולדת עד 30 יום:  
ב. יולדת עד 30 יום:  
הגמ' הנ"ל. וכ"פ בשו"ע (סי' של ס"ד) לעניין יולדת: 'הרי היא עד שלושים יום כחולה שאין בו סכנה'.
הגמ' הנ"ל. וכ"פ בשו"ע (סי' של ס"ד) לעניין יולדת: 'הרי היא עד שלושים יום כחולה שאין בו סכנה'.
ג. קטן:  
ג. קטן:  
כתבו השו"ע (סו"ס רעו) והרמ"א (סי' רעו ס"א וסי' שכח סי"ז) שקטן הווי כחולה שאין בו סכנה. וכתב המשנ"ב (סי' רעו שם) שדווקא אם צריכים לדבר הרבה.
כתבו השו"ע (סו"ס רעו) והרמ"א (סי' רעו ס"א וסי' שכח סי"ז) שקטן הווי כחולה שאין בו סכנה. וכתב המשנ"ב (סי' רעו שם) שדווקא אם צריכים לדבר הרבה.
66

עריכות