הבדלים בין גרסאות בדף "חובת הסיבה בליל הסדר"

שורה 54: שורה 54:


== לא היסב אם צריך לחזור ==
== לא היסב אם צריך לחזור ==
ה'''רא"ש''' (י כ) כתב שאם אכל מצה בלא הסיבה לא יצא ידי חובה, והוכיח זאת מדברי הגמרא לעיל לגבי שמש, שמפורש בה שאם לא היסב לא יצא ידי חובה, ולכן צריך לחזור ולאכול. וכתב שכן הדין גם בכוס ראשון ושני שאם שתה בלא הסיבה, שצריך לחזור ולשתות בהסיבה. אך לגבי כוסות שלישית ורביעית, אם יחזור וישתה הרי זה נראה כמוסיף על הכוסות. אך הסתייג ואמר שיש לומר שכיון ששתה שלא כתיקונו, מוכח 
ה'''רא"ש''' (י כ) כתב שאם אכל מצה בלא הסיבה לא יצא ידי חובה, והוכיח זאת מדברי הגמרא לעיל לגבי שמש, שמפורש בה שאם לא היסב לא יצא ידי חובה, ולכן צריך לחזור ולאכול. וכתב שכן הדין גם בכוס ראשון ושני שאם שתה בלא הסיבה, שצריך לחזור ולשתות בהסיבה. אך לגבי כוסות שלישית ורביעית, אם יחזור וישתה הרי זה נראה כמוסיף על הכוסות. אך הסתייג ואמר שיש לומר שכיון ששתה שלא כתיקונו, הוברר הדבר שלא ממניין הכוסות הוא, אלא זהו כוס של חובה.


[[קטגוריה:פסח]]
[[קטגוריה:פסח]]