הבדלים בין גרסאות בדף "זמן תפילת שחרית"

נוספו 70 בתים ,  22:45, 13 במאי 2023
שורה 5: שורה 5:
=== גמרא ===
=== גמרא ===
ב'''משנה''' (ברכות ד א) מובאת מחלוקת בין רבי יהודה לחכמים לגבי סוף זמן תפלת השחרית. לדעת חכמים סוף זמן התפילה הוא עד חצות, ואילו ר' יהודה סובר עד ארבע שעות בלבד.
ב'''משנה''' (ברכות ד א) מובאת מחלוקת בין רבי יהודה לחכמים לגבי סוף זמן תפלת השחרית. לדעת חכמים סוף זמן התפילה הוא עד חצות, ואילו ר' יהודה סובר עד ארבע שעות בלבד.
<BR/>וב'''גמרא''' (כו א) מובאת ברייתא האומרת ש[[תחילת זמן קריאת שמע של שחרית|זמן קריאת שמע הוא עם הנץ החמה]] כדי שיסמוך גאולה לתפילה, ומשמע מזה שזמן תפילה הוא מיד אחר הנץ החמה. ומבארת הגמרא שזוהי לא חובה אלא כך נוהגים היו הותיקין, אבל עיקר הדין הוא עד חצות או עד ארבע שעות כמובא במשנה.
<BR/>וב'''גמרא''' (כו א) מובאת ברייתא האומרת ש[[תחילת זמן קריאת שמע של שחרית|זמן קריאת שמע הוא עם הנץ החמה]] כדי שיסמוך גאולה לתפילה, ומשמע מזה שזמן תפילה הוא מיד אחר הנץ החמה. אך מבארת הגמרא שזוהי לא חובה אלא שכך נוהגים היו הותיקין, אבל מעיקר הדין זמנה הוא עד חצות או עד ארבע שעות כמובא במשנה.


ה'''משנה''' במכת עדויות (ו א) מביאה מספר הלכות שהעיד עליהם ר' יהודה בן בבא, ואחת מהן היא שתמיד של שחר קרב בארבע שעות.  
בהמשך מביאה הגמרא את ה'''משנה''' במכת עדויות (ו א) שמפרטת מספר הלכות שהעיד עליהן ר' יהודה בן בבא, ואחת מהן היא שתמיד של שחר קרב בארבע שעות.  
<BR/>מזה לומד רב כהנא (כז א) שהלכה כר' יהודה שאמר שתפילת שחרית עד ארבע שעות, שכן תפילת שחרית היא כנגד תמיד של שחר, וכשם שהתמיד לא קרב אחר ארבע שעות, כן התפילה.
<BR/>מזה לומד רב כהנא (כז א) שהלכה כר' יהודה שאמר שתפילת שחרית עד ארבע שעות, שכן תפילת שחרית היא כנגד תמיד של שחר, וכשם שהתמיד לא קרב אחר ארבע שעות, כן הדין גם בתפילה.
<BR/>וכן פסקו כל הפוסקים, שהלכה כר' יהודה.
<BR/>וכן פסקו כל הפוסקים, שהלכה כר' יהודה.