הבדלים בין גרסאות בדף "זמן קבלת שבת"

נוספו 81 בתים ,  13:55, 23 בדצמבר 2015
שורה 6: שורה 6:
כתב '''בעל הלכות גדולות''' הל' חנוכה [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=20341&hilite=0c7a6136-088e-40f0-a0c0-301726f34c0a&st=%D7%A0%D7%A8+%D7%97%D7%A0%D7%95%D7%9B%D7%94&pgnum=228 (ט ד"ה והיכא)] דבשבת חנוכה אם צריך להדליק [[נר חנוכה]] ו[[חיוב הדלקת נר שבת|נר שבת]], יש להדליק נר חנוכה ברישא, שאם ידליק קודם של שבת, לא יוכל כבר להדליק של חנוכה לפי שקיבל עליו שבת. וכן הביא '''הגהות מיימוניות''' (שבת ה ר) בשם '''ר' שמחה''' ובשם '''ראבי"ה''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14534&st=%D7%A7%D7%A6%22%D7%98&pgnum=275 (קצט)], וכן כתב לבלכה ה'''אור זרוע''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14580&st=&pgnum=10 (ערב שבת יא)].
כתב '''בעל הלכות גדולות''' הל' חנוכה [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=20341&hilite=0c7a6136-088e-40f0-a0c0-301726f34c0a&st=%D7%A0%D7%A8+%D7%97%D7%A0%D7%95%D7%9B%D7%94&pgnum=228 (ט ד"ה והיכא)] דבשבת חנוכה אם צריך להדליק [[נר חנוכה]] ו[[חיוב הדלקת נר שבת|נר שבת]], יש להדליק נר חנוכה ברישא, שאם ידליק קודם של שבת, לא יוכל כבר להדליק של חנוכה לפי שקיבל עליו שבת. וכן הביא '''הגהות מיימוניות''' (שבת ה ר) בשם '''ר' שמחה''' ובשם '''ראבי"ה''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14534&st=%D7%A7%D7%A6%22%D7%98&pgnum=275 (קצט)], וכן כתב לבלכה ה'''אור זרוע''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14580&st=&pgnum=10 (ערב שבת יא)].


וה'''רמב"ן''' בחידושים (שבת כג ב ד"ה נר חנוכה) כתב עליו שהוא טעם רחוק, דמה בכך שהדליק נר, והרי אינו עושה כן אלא כדי שלא יהיה טרוד וישכח, והביא ראיה מהגמ' שבת לה: שאחר תקיעה שלישית מדליקין את הנר ושוהה כדי צליית דג קטן או הדבקת פת בתנור. ומסיק שם דנר שבת קודם להדלקת נר חנוכה, כשם שהוא [[חיוב הדלקת נר שבת#קדימת נר שבת לנר חנוכה וליין לקידוש|קודם אצל מי שאין לו אלא נר אחד]], דכל התדיר והמשובח מחבירו קודם לחבירו.
וה'''רמב"ן''' בחידושים [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=52128&st=%D7%9B%D7%93+%D7%91&pgnum=27 (שבת כג ב ד"ה נר חנוכה)] כתב עליו שהוא טעם רחוק, דמה בכך שהדליק נר, והרי אינו עושה כן אלא כדי שלא יהיה טרוד וישכח, והביא ראיה מהגמ' שבת לה: שאחר תקיעה שלישית מדליקין את הנר ושוהה כדי צליית דג קטן או הדבקת פת בתנור. ומסיק שם דנר שבת קודם להדלקת נר חנוכה, כשם שהוא [[חיוב הדלקת נר שבת#קדימת נר שבת לנר חנוכה וליין לקידוש|קודם אצל מי שאין לו אלא נר אחד]], דכל התדיר והמשובח מחבירו קודם לחבירו.


גם ה'''רשב"א''' בחידושים (כג ב) כתב לדחות דברי בה"ג, והביא ג"כ ראיית הרמב"ן הנ"ל, והוסיף להקשות דאם כדברי בה"ג, אסור היה להדליק יותר על נר אחד כיון שבהדלקת הראשון כבר נאסר עליו להדליק את השני. וכן כתב גם בתשובה (א תתרע). וכ"ד ה'''ריטב"א''' (כג ב).
גם ה'''רשב"א''' בחידושים (כג ב) כתב לדחות דברי בה"ג, והביא ג"כ ראיית הרמב"ן הנ"ל, והוסיף להקשות דאם כדברי בה"ג, אסור היה להדליק יותר על נר אחד כיון שבהדלקת הראשון כבר נאסר עליו להדליק את השני. וכן כתב גם בתשובה (א תתרע). וכ"ד ה'''ריטב"א''' (כג ב).