הבדלים בין גרסאות בדף "זכירת מעשה עמלק"

נוספו 274 בתים ,  01:12, 24 באפריל 2022
שורה 121: שורה 121:


====העלת קטן למפטיר זכור====
====העלת קטן למפטיר זכור====
נחלקו הפוסקים, אם מותר להעלות קטן למפטיר של זכור. ה'''רש"ל'''{{דרוש מקור}} כותב שבמפטיר זכור אין להעלות קטנים, ואע"פ שהש"ץ קורא בתורה בשבילו, הקטן הוא העיקר. ה'''ב"ח''' חולק על ה'''רש"ל''' וכותב{{דרוש מקור}} שמותר להעלות קטן, שהרי המצווה היא לשמוע פרשת זכור, ושמעו, ולא משנה מי עולה לתורה.
נחלקו הפוסקים, אם מותר להעלות קטן למפטיר של זכור. ה ב"ח מביא את ה'''רש"ל''' {{ויקיטקסט|טור אורח חיים תרפה|או"ח תרפז}} כותב שבמפטיר זכור אין להעלות קטנים, ואע"פ שהש"ץ קורא בתורה בשבילו, הקטן הוא העיקר, וכותב שכך ראה ב'''מרדכי'''. ה'''ב"ח''' עצמו חולק על ה'''רש"ל''' וכותב {{ויקיטקסט|טור אורח חיים תרפה|שם}} שמותר להעלות קטן, שהרי המצווה היא לשמוע פרשת זכור, ושמעו, ולא משנה מי עולה לתורה.


ה'''ט"ז''' חולק על ה'''ב"ח'''{{דרוש מקור}}, ולדעתו אם יעלה קטן, הקהל יפסידו את הברכה. אך אם הקטן יודע למי מברכין, לדעת הט"ז הוא יכול לעלות כדעת ה'''רמ"א''' (רפב). ולא נהגו להעלות קטנים כלל.
ה'''ט"ז''' חולק על ה'''ב"ח''' {{דרוש מקור}}, ולדעתו אם יעלה קטן, הקהל יפסידו את הברכה. אך אם הקטן יודע למי מברכין, לדעת הט"ז הוא יכול לעלות כדעת ה'''רמ"א''' (רפב), שקטן היודע למי מברכין יכול לברך, ויוצאים הציבור ידי חובתם. ולא נהגו להעלות קטנים כלל.


===טעמים והברת הקריאה===
===טעמים והברת הקריאה===
553

עריכות