הבדלים בין גרסאות בדף "זכירת מעשה עמלק"

נוספו 37 בתים ,  01:03, 24 באפריל 2022
שורה 120: שורה 120:
בשבת זו מוציאים שני ספרי תורה, בראשון קוראים את פרשת השבוע, ולמפטיר, קוראים את פרשת זכור מתוך ספר התורה השני, ומפטירים (שמואל א טו); "כה אמר ה' צבאות" ('''שו"ע''' תרפה ב).
בשבת זו מוציאים שני ספרי תורה, בראשון קוראים את פרשת השבוע, ולמפטיר, קוראים את פרשת זכור מתוך ספר התורה השני, ומפטירים (שמואל א טו); "כה אמר ה' צבאות" ('''שו"ע''' תרפה ב).


====העלת קטן למפיר זכור====
====העלת קטן למפטיר זכור====
נחלקו הפוסקים, אם מותר להעלות קטן למפטיר של זכור. הרש"ל{{דרוש מקור}} כותב שבמפטיר זכור אין להעלות קטנים, ואע"פ שהש"ץ קורא בתורה בשבילו, הקטן הוא העיקר. הב"ח חולק על הרש"ל וכותב{{דרוש מקור}} שמותר להעלות קטן, שהרי המצווה היא לשמוע פרשת זכור, ושמעו, ולא משנה מי עולה לתורה.
נחלקו הפוסקים, אם מותר להעלות קטן למפטיר של זכור. ה'''רש'''{{דרוש מקור}} כותב שבמפטיר זכור אין להעלות קטנים, ואע"פ שהש"ץ קורא בתורה בשבילו, הקטן הוא העיקר. ה'''ב''' חולק על ה'''רש''' וכותב{{דרוש מקור}} שמותר להעלות קטן, שהרי המצווה היא לשמוע פרשת זכור, ושמעו, ולא משנה מי עולה לתורה.


הט"ז חולק על הב"ח{{דרוש מקור}}, ולדעתו אם יעלה קטן, הקהל יפסידו את הברכה. אך אם הקטן יודע למי מברכין, לדעת הט"ז הוא יכול לעלות כדעת הרמ"א (רפב). ולא נהגו להעלות קטנים כלל.  
ה'''ט''' חולק על ה'''ב'''{{דרוש מקור}}, ולדעתו אם יעלה קטן, הקהל יפסידו את הברכה. אך אם הקטן יודע למי מברכין, לדעת הט"ז הוא יכול לעלות כדעת ה'''רמ''' (רפב). ולא נהגו להעלות קטנים כלל.


===טעמים והברת הקריאה===
===טעמים והברת הקריאה===
553

עריכות