הבדלים בין גרסאות בדף "התקדשי לי במנה ונתן לה דינר"

שורה 62: שורה 62:
   
   
== דינר חסר או נמצא של נחושת או דינר רע ==
== דינר חסר או נמצא של נחושת או דינר רע ==
=== נתן לה מנה חסר דינר ===
ה'''ברייתא''' [http://hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=20&daf=8&format=pdf (ח א)] אומרת שאם אמר לה 'התקשי לי במנה זו', אבל נמצא שדינר אחד חסר או שדינר אחד היה של נחושת - אינה מקודשת. ואם היה דינר רע, כלומר שאינו ניתן להוצאה אלא על ידי הדחק, אינה מקודשת.
ה'''ברייתא''' [http://hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=20&daf=8&format=pdf (ח א)] אומרת שאם אמר לה 'התקשי לי במנה זו', אבל נמצא שדינר אחד חסר או שדינר אחד היה של נחושת - אינה מקודשת. ואם היה דינר רע, כלומר שאינו ניתן להוצאה אלא על ידי הדחק, אינה מקודשת.


שורה 72: שורה 73:


ב'''פסקי ריא"ז''' (קידושין א א כב) כתב שהלכה זו מסופקת אם היה מתרצה בקידושין או שיש לה בושה, ולכן צריכה גט מספק.
ב'''פסקי ריא"ז''' (קידושין א א כב) כתב שהלכה זו מסופקת אם היה מתרצה בקידושין או שיש לה בושה, ולכן צריכה גט מספק.
ה'''שלחן ערוך''' (אבן העזר כט ז) לא הזכיר להדיא ממחלוקת זו, רק כתב דברי ר' אלעזר בשינוי קל, שאם נתן '''אפילו''' דינר מקודשת. משמע שהוא הדין אם נתן יותר, ולא אמרינן כסיפא לה מילתא למיתבעיה. אמנם ה'''רמ"א''' הביא להדיא דברי הרא"ש ורמב"ן שה"ה אם חסר דינר, אך העיר שיש חולקים.


=== האם הקידושין בטלים מאליהם או שצריכה לחזור בה ===
=== האם הקידושין בטלים מאליהם או שצריכה לחזור בה ===