הבדלים בין גרסאות בדף "התקדשי לי במנה ונתן לה דינר"

שורה 64: שורה 64:
<BR/>מ"מ מסקנת הרשב"א כדברי הרמב"ן והתוס' שבנמצא חסר אינה מקודשת אפילו לא חזרה בה. וכתב שכן משמע בתוספתא ושכן מפרש גם '''רבנו חננאל'''. וכתב לבאר דברי הגמרא 'פירושי קמפרש' לשיטה זו, שאף שברישא אמרה הגמרא שבעינן חזרה, זהו דווקא במנה זו והיה מונה והולך, שאז כל זמן שלא קיבלה את המנה האחרון יכולה לחזור בה, אבל בסיפא דאיירי שנתן את כל המנה אלא שנמצא חסר דינר, בזה לא בעינן חזרה, ולענין זה לא אמרה הגמרא 'פירושי קמפרש'. וכן הביא הסבר זה בקיצור ה'''פני יהושע''' כאן.
<BR/>מ"מ מסקנת הרשב"א כדברי הרמב"ן והתוס' שבנמצא חסר אינה מקודשת אפילו לא חזרה בה. וכתב שכן משמע בתוספתא ושכן מפרש גם '''רבנו חננאל'''. וכתב לבאר דברי הגמרא 'פירושי קמפרש' לשיטה זו, שאף שברישא אמרה הגמרא שבעינן חזרה, זהו דווקא במנה זו והיה מונה והולך, שאז כל זמן שלא קיבלה את המנה האחרון יכולה לחזור בה, אבל בסיפא דאיירי שנתן את כל המנה אלא שנמצא חסר דינר, בזה לא בעינן חזרה, ולענין זה לא אמרה הגמרא 'פירושי קמפרש'. וכן הביא הסבר זה בקיצור ה'''פני יהושע''' כאן.


<BR/>גם ה'''ריטב"א''' (ח א ד"ה מיתיבי) חולק על רש"י בענין זה, וכן היא דעת ה'''ר"ן''' (דפי הרי"ף ד א ד"ה אמר ר' אלעזר). גם ה'''מאירי''' (ד"ה יש אומרים) בכלל לא הזכיר שיטת רש"י.
גם ה'''ריטב"א''' (ח א ד"ה מיתיבי) חולק על רש"י בענין זה, וכן היא דעת ה'''ר"ן''' (דפי הרי"ף ד א ד"ה אמר ר' אלעזר). וה'''מאירי''' (ד"ה יש אומרים) בכלל לא הזכיר שיטת רש"י, רק שיטת החולקים (בשם יש אומרים).


=== מחילה ===
=== מחילה ===