הבדלים בין גרסאות בדף "התקדשי לי במנה ונתן לה דינר"

מ
שורה 63: שורה 63:
<BR/>ה'''רשב"א''' (ד"ה השתא) הוסיף להקשות על רש"י מאי שנא מהמקדש בשיריים ואמר לה ששווים חמישים ונמצא שאינם שווים דקיי"ל שאינה מקודשת, ולא בעינן שתחזור בה? ותירץ לשיטת רש"י דשאני הכא שאפשר להוסיף דינר ולהשלים למנה, מה שאין כן בגד שאין אפשרות להוסיף עליו. וכן הקשה ה'''ר"ן''' (דפי הרי"ף ד א ד"ה אמר ר' אלעזר) על רש"י, אבל לא כתב לתרץ דעתו. ב'''פני יהושע''' כתב לתרץ קושיה זו לדעת רש"י, שבשיריים דרך אנשים להקפיד על שוויים, אבל במטבע אין דרך להקפיד.
<BR/>ה'''רשב"א''' (ד"ה השתא) הוסיף להקשות על רש"י מאי שנא מהמקדש בשיריים ואמר לה ששווים חמישים ונמצא שאינם שווים דקיי"ל שאינה מקודשת, ולא בעינן שתחזור בה? ותירץ לשיטת רש"י דשאני הכא שאפשר להוסיף דינר ולהשלים למנה, מה שאין כן בגד שאין אפשרות להוסיף עליו. וכן הקשה ה'''ר"ן''' (דפי הרי"ף ד א ד"ה אמר ר' אלעזר) על רש"י, אבל לא כתב לתרץ דעתו. ב'''פני יהושע''' כתב לתרץ קושיה זו לדעת רש"י, שבשיריים דרך אנשים להקפיד על שוויים, אבל במטבע אין דרך להקפיד.
<BR/>מ"מ מסקנת הרשב"א כדברי הרמב"ן והתוס' שבנמצא חסר אינה מקודשת אפילו לא חזרה בה. וכתב שכן משמע בתוספתא ושכן מפרש גם '''רבנו חננאל''', וכן היא דעת ה'''ר"ן''' שם.
<BR/>מ"מ מסקנת הרשב"א כדברי הרמב"ן והתוס' שבנמצא חסר אינה מקודשת אפילו לא חזרה בה. וכתב שכן משמע בתוספתא ושכן מפרש גם '''רבנו חננאל''', וכן היא דעת ה'''ר"ן''' שם.
<BR/>גם ה'''ריטב"א''' (ח א ד"ה מיתיבי) חולק על רש"י בענין זה, וה''מאירי''' (ד"ה יש אומרים) בכלל לא הזכיר שיטת רש"י.
<BR/>גם ה'''ריטב"א''' (ח א ד"ה מיתיבי) חולק על רש"י בענין זה, וה'''מאירי''' (ד"ה יש אומרים) בכלל לא הזכיר שיטת רש"י.


אבל כתב שהרשב"א ודעימיה יתרצו, שמה שאמרה הגמרא 'פירושי קמפרש' לא לגמרי קאמר, אלא רק לעניין דאיירי במנה זו, אבל לא שצריך לחזור בו, אלא דלא הוו קידושין כלל.
אבל כתב שהרשב"א ודעימיה יתרצו, שמה שאמרה הגמרא 'פירושי קמפרש' לא לגמרי קאמר, אלא רק לעניין דאיירי במנה זו, אבל לא שצריך לחזור בו, אלא דלא הוו קידושין כלל.