הבדלים בין גרסאות בדף "העמדת מחיצה בשבת"

נוספו 305 בתים ,  14:37, 27 במרץ 2016
מ
אין תקציר עריכה
מ
שורה 20: שורה 20:


===שיטת רבנו תם ורוב הראשונים===
===שיטת רבנו תם ורוב הראשונים===
'''רבנו תם''' בכמה מקומות (ספר הישר רפ, שבת קכה ב ד"ה הכל, עירובין מד א ד"ה פקק) כתב לחלוק על רש"י וכתב שהרי מקור דין זה דתוספת אוהל הוא מדין פקק החלון, וזה בדופן ולא בגג. ומבאר ר"ת שכל מחיצה שהיא להתיר דבר, כמו דופן שלישית בסוכה שמכשיר בזה את הסוכה, אסור משום אוהל, אך אם זו מחיצה לצניעות בלבד, כגו דופן רביעית בסוכה, שאינה מתירה דבר, מותר, לפי שאינו חשוב אלא תוספת אוהל.
'''רבנו תם''' בכמה מקומות (ספר הישר רפ, שבת קכה ב ד"ה הכל, עירובין מד א ד"ה פקק) כתב לחלוק על רש"י, שהרי מקור דין תוספת אוהל הוא מדין [[פקק החלון]], ושם מדובר בדופן ולא בגג, ומוכח מזה שגם דופן מן הצד נחשבת לאוהל, ואסור לעשותו לכתחילה ורק להוסיף על אוהל עראי מותר. אלא שהוסיף ר"ת לחלק על פי הגמרא ב[[עירובין מד.|#עשיית דופן לסוכה]], שזהו דווקא במחיצה שהיא להתיר דבר, כמו דופן שלישית בסוכה שעל ידה נכשרת הסוכה ולכן אסור להעמידה משום אוהל, אך אם זו מחיצה לצניעות בלבד, כגון דופן רביעית בסוכה, שאינה מתירה דבר - מותר, ואינו חשוב אלא כתוספת אוהל בלבד.


[[קטגוריה:בונה וסותר]]
[[קטגוריה:בונה וסותר]]