הבדלים בין גרסאות בדף "הנטען על האישה"

הוסרו 5 בתים ,  21:01, 2 ביוני 2016
שורה 101: שורה 101:
דבריו של הטור מתמיהים, היות ועל פי '''הרי"ף''', אישה יוצאת מבעלה רק בעדי טומאה. השיטה שהוצגה, בה אישה יכולה לצאת מבעלה בעדי כיעור וקלא דלא פסיק, היא שיטת '''הרא"ש''' בביאור השאילתות.
דבריו של הטור מתמיהים, היות ועל פי '''הרי"ף''', אישה יוצאת מבעלה רק בעדי טומאה. השיטה שהוצגה, בה אישה יכולה לצאת מבעלה בעדי כיעור וקלא דלא פסיק, היא שיטת '''הרא"ש''' בביאור השאילתות.


'''הבית יוסף''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14266&st=&pgnum=41 ד"ה הנחשד]) אכן השיג בזה על בעל הטורים, והשיב שכנראה בעל הטורים לא דייק בלשון הרא"ש. <BR/>'''הרא"ש''' בסיום דבריו, אחרי ביאורו את שיטת השאילתות, כתב: "וכך הם דברי הרי"ף והרמב"ם". <BR/>'''בעל הטורים''' סבר ששיטות אלו שוות לגמרי, ואילו '''הרא"ש''' התכוון להשוות שיטות אלו רק בהבנת דברי רב. הן '''הרי"ף''' והן '''הרא"ש''' סוברים שרב מדבר על עדי טומאה, בניגוד ל'''ר"ת''' שסובר שמדובר בעדי כיעור, ולעניין זה שווים דברי '''הרא"ש''' ו'''הרי"ף'''.
'''הבית יוסף''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14266&st=&pgnum=41 ד"ה הנחשד]) אכן השיג בזה על בעל הטורים, והשיב שכנראה בעל הטורים לא דייק בלשון הרא"ש. <BR/>'''הרא"ש''' בסיום דבריו, אחרי ביאורו את שיטת השאילתות, כתב: "וכך הם דברי הרי"ף והרמב"ם". '''בעל הטורים''' סבר ששיטות אלו שוות לגמרי, ואילו '''הרא"ש''' התכוון להשוות שיטות אלו רק בהבנת דברי רב. הן '''הרי"ף''' והן '''הרא"ש''' סוברים שרב מדבר על עדי טומאה, בניגוד ל'''ר"ת''' שסובר שמדובר בעדי כיעור, ולעניין זה שווים דברי '''הרא"ש''' ו'''הרי"ף'''.


'''הבית יוסף''' מדייק את שיטתו מדברי '''הרא"ש''' שכתב: "וכך היא שיטת הרי"ף והרמב"ם", ולא: "וכן היא שיטת הרי"ף והרמב"ם". מדיוק זה משמע שהרא"ש אינו משווה אותם לגמרי, אלא רק לדבר זה.   
'''הבית יוסף''' מדייק את שיטתו מדברי '''הרא"ש''' שכתב: "וכך היא שיטת הרי"ף והרמב"ם", ולא: "וכן היא שיטת הרי"ף והרמב"ם". מדיוק זה משמע שהרא"ש אינו משווה אותם לגמרי, אלא רק לדבר זה.   
165

עריכות