הבדלים בין גרסאות בדף "הנטען על האישה"

נוספו 2 בתים ,  16:27, 1 במאי 2016
שורה 100: שורה 100:
'''הטור''' פוסק שהרא"ש פוסק כשיטת הרי"ף. אולם, כפי שראינו לעיל, זוהי איננה שיטת הרי"ף אלא שיטת הרא"ש בדברי השאילתות. משום כך, '''הבית יוסף''' סובר שהדברים אינם מוכרעים בדברי הרא"ש, וייתכן שהרא"ש סובר כרי"ף וכרמב"ם, כפי הסברא הפשוטה שבהם.
'''הטור''' פוסק שהרא"ש פוסק כשיטת הרי"ף. אולם, כפי שראינו לעיל, זוהי איננה שיטת הרי"ף אלא שיטת הרא"ש בדברי השאילתות. משום כך, '''הבית יוסף''' סובר שהדברים אינם מוכרעים בדברי הרא"ש, וייתכן שהרא"ש סובר כרי"ף וכרמב"ם, כפי הסברא הפשוטה שבהם.


'''הרא"ש''' בתשובותיו [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1961&st=&pgnum=79&hilite= לב יד] אכן הכריע כדברי הרי"ף , כפי שטען '''הבית-יוסף''' , אולם '''הטור''' מעיד שהרא"ש חזר בו מפסק זה.
'''הרא"ש''' בתשובותיו [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1961&st=&pgnum=79&hilite= (לב יד)] אכן הכריע כדברי הרי"ף , כפי שטען '''הבית-יוסף''' , אולם '''הטור''' מעיד שהרא"ש חזר בו מפסק זה.


מחלוקת זו קשורה למחלוקת בהבנת '''הטור''' את '''הרי"ף'''. על פי הטור, פירוש '''הרא"ש''' בשאילתות הוא כדברי '''הרי"ף''', משום כך הוא פוסק כ'''רא"ש''' וכ'''רי"ף''' בו זמנית. הבית יוסף סובר ש'''הרי"ף''' ו'''הרא"ש''' חלוקים, ודבריהם שווים רק לעניין דברי רב, ומשום כך בודאי היא אפשר להכריע כדברי שניהם.
מחלוקת זו קשורה למחלוקת בהבנת '''הטור''' את '''הרי"ף'''. על פי הטור, פירוש '''הרא"ש''' בשאילתות הוא כדברי '''הרי"ף''', משום כך הוא פוסק כ'''רא"ש''' וכ'''רי"ף''' בו זמנית. הבית יוסף סובר ש'''הרי"ף''' ו'''הרא"ש''' חלוקים, ודבריהם שווים רק לעניין דברי רב, ומשום כך בודאי היא אפשר להכריע כדברי שניהם.
165

עריכות