165
עריכות
(←הראב"ד) |
(←הרשב"א) |
||
שורה 77: | שורה 77: | ||
===הרשב"א=== | ===הרשב"א=== | ||
'''הרשב"א''' בתשובותיו (ח"ה רמ"א), פוסק כ'''רי"ף''' וכ'''ר"ת''', שאין מוציאים איש מבעלה אלא בעדי טומאה. אולם לשיטתו בתשובות אחרת ( | '''הרשב"א''' בתשובותיו (ח"ה רמ"א), פוסק כ'''רי"ף''' וכ'''ר"ת''', שאין מוציאים איש מבעלה אלא בעדי טומאה. אולם לשיטתו בתשובות אחרת ([http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14649&st=&pgnum=249&hilite= חלק א תקצו] [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14649&st=&pgnum=407&hilite= ואלף קעז]) נראה שהוא מוציא אישה מהנטען אפילו בקלא דלא פסיק בלא עדי כיעור. הסברא בכך היא שאין לך עדי כיעור יותר גדולים, מכך שהחשוד התחתן עם הנחשדת. | ||
===המאירי=== | ===המאירי=== | ||
'''המאירי''' (ד"ה אמר המאירי) מביא את שיטות '''הרא"ש''' ואת שיטת '''הרי"ף''' ולא מכריע ביניהם. אך הוא סובר שבין אם הבנים מהנטען ובין אם הבנים מהבועל-לא תצא. '''תוספות חד מקמאי''', (יבמות כד:), מביא שיטה זו בשם '''הרב"י'''. | '''המאירי''' (ד"ה אמר המאירי) מביא את שיטות '''הרא"ש''' ואת שיטת '''הרי"ף''' ולא מכריע ביניהם. אך הוא סובר שבין אם הבנים מהנטען ובין אם הבנים מהבועל-לא תצא. '''תוספות חד מקמאי''', (יבמות כד:), מביא שיטה זו בשם '''הרב"י'''. |
עריכות