הבדלים בין גרסאות בדף "הנחת תפילין בחול המועד"

מ
שורה 1: שורה 1:
{{מקורות||עירובין צו א; ביצה טו א; מועד קטן יח ב - יט א|מועד קטן ג ד|תפילין ד י; יום טוב ז יג|אורח חיים לא}}  
{{מקורות||עירובין צו א; ביצה טו א; מועד קטן יח ב - יט א|מועד קטן ג ד|תפילין ד י; יום טוב ז יג|אורח חיים לא}}  
בעניין מהות האות הפוטר מתפילין, האם אות זה קיים בחול המועד וההשלכה מכך על האם שייכת בו מצוות הנח תפילין.
בעניין מהות האות הפוטר מתפילין, האם אות זה קיים בחול המועד וההשלכה מכך על האם שייכת בו מצוות הנחת תפילין.
== פתיחה ==
== פתיחה ==
סוגיה זו תלויה בהבנת מספר סוגיות. בעצם אין שום מימרא מפורשת בש"ס על הנחת תפילין בחול המועד. אך יש מקורות שניתן להשליך מהם להלכה בעניין זה.  
סוגיה זו תלויה בהבנת מספר סוגיות. בעצם אין שום מימרא מפורשת בש"ס על הנחת תפילין בחול המועד. אך יש מקורות שניתן להשליך מהם להלכה בעניין זה.  


ראשית כל יש להבין מהיכן למדנו ששבת יו"ט אינם זמן תפילין.
ראשית כל יש להבין מהיכן למדנו ששבת יו"ט אינם זמן תפילין.<BR />המקור המרכזי ששבת איננה זמן תפילן הוא בגמרא (עירובין צו.):  
<BR/>המקור המרכזי ששבת איננה זמן תפילן הוא בגמרא (עירובין צו.):
 
"דתניא: ושמרת את החקה הזאת למועדה מימים ימימה - ימיםולאלילות. מימיםולאכלימים, פרטלשבתותוימיםטובים, דברירבייוסיהגלילי. רביעקיבאאומר: לאנאמרחוקהזואלאלעניןפסחבלבד".
"דתניא: ושמרת את החקה הזאת למועדה מימים ימימה - ימים ולא לילות. "מימים"  ולא כל ימים, פרטלשבתותוימיםטובים, דברירבייוסיהגלילי. רביעקיבאאומר: לאנאמרחוקהזואלאלעניןפסחבלבד".לר' יוסי הגלילי זהו המקור לכך שאין מניחים תפילין בשבת ויו"ט גם נקרא "שבת", לכן אין מניחים גם בו. אך ר' עקיבא דורש מקרא זה לעניין קרבן פסח, לכן דורש את ההלכה ששבת אינה זמן תפילין מפס' אחר, הגמרא שם מבארת:
לר' יוסי הגלילי זהו המקור לכך שאין מניחים תפילין בשבת ויו"ט גם נקרא "שבת", לכן אין מניחים גם בו. אך ר' עקיבא דורש מקרא זה לעניין קרבן פסח, לכן דורש את ההלכה ששבת אינה זמן תפילין מפס' אחר, הגמרא שם מבארת:
"רביעקיבאאומר: יכוליניחאדםתפיליןבשבתותוימיםטובים - תלמודלומרוהיהלךלאותעלידך - מישצריכיןאות, יצאואלושהןגופןאות".  
"רביעקיבאאומר: יכוליניחאדםתפיליןבשבתותוימיםטובים - תלמודלומרוהיהלךלאותעלידך - מישצריכיןאות, יצאואלושהןגופןאות".  


משתמש אלמוני