הבדלים בין גרסאות בדף "המקדש במלווה"

נוספו 855 בתים ,  12:58, 28 בפברואר 2020
אין תקציר עריכה
שורה 34: שורה 34:
<BR/>כן הסכימו גם ה'''רמב"ן''', ה'''רשב"א''', ה'''ריטב"א'''.
<BR/>כן הסכימו גם ה'''רמב"ן''', ה'''רשב"א''', ה'''ריטב"א'''.


== קידושין בריבית ==
נחלקו הראשונים בדין המקדש בהלוואה באופן שלוקח ריבית, כגון שהלווה לה ארבעה והחזירה לו חמישה וקידש אותה באותו דינר של ריבית, האם האשה מקודשת או לא.
<BR/>ה'''ריטב"א''' (ד"ה הבנאת מלוה) כתב שאם עשה כן מקודשת, כיון שהריבית שנתה לו ממון גמור הוא, אלא שחובה עליו להחזירו ויוצאה בדיינים. אבל מ"מ כל זמן שאצלו הוא ממון גמור ומקודשת. אמנם אם טרם החזיר ורק זקף הדינר הנוסף על המלווה וקידש בו אינה מקודשת, לפי שלא עדיף ממעות הקרן עצמן שלהוצאה ניתנו ואינה מקודשת.
<BR/>לעומת זאת
== הערות שוליים ==
== הערות שוליים ==
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}