הבדלים בין גרסאות בדף "הכשרים למול"

נוספו 727 בתים ,  11:12, 13 בינואר 2023
שורה 74: שורה 74:
ה'''רמב"ם''' (מילה ב א) כתב שקטן כשר למול, ומסתבר שאין בזה מחלוקת, שהרי שני הטעמים שנאמרו בגמרא שייכים בו.
ה'''רמב"ם''' (מילה ב א) כתב שקטן כשר למול, ומסתבר שאין בזה מחלוקת, שהרי שני הטעמים שנאמרו בגמרא שייכים בו.
<BR/>וכתב ה'''כסף משנה''' שהוא אף עדיף מעבד ואישה, כיוון שהוא עתיד לבוא לכלל מצוות.
<BR/>וכתב ה'''כסף משנה''' שהוא אף עדיף מעבד ואישה, כיוון שהוא עתיד לבוא לכלל מצוות.
<BR/>וב'''גר"א''' העיר שהראיה לזה היא מהגמרא שמוכרע ממנה שאין צריך 'לשמה' במילה, וכל הפסול בקטן הוא מצד לשמה.
ב'''מנחת חינוך''' (מילה יח) הקשה איך קטן כשר לכתחילה למול, והרי אין שליחות לקטן, ואם כן אסור לאב לכבד את הקטן למול לפי שהוא כמבטל מעצמו את המצווה?
<BR/>ואפשר ליישב שאם האב נמצא ודאי מצווה עליו לעשות או למנות שליח אחר, אך אם אין האב כאן והמצוה על כל ישראל, גם קטן הוא בכלל ישראל ואם אין גדול מותר למול על ידו.
== מומר לערלות ==
== מומר לערלות ==
== גוי מהול ==
== גוי מהול ==