הבדלים בין גרסאות בדף "הכשרים למול"

נוספו 1,278 בתים ,  10:07, 13 בינואר 2023
שורה 53: שורה 53:
<BR/>ה'''סמ"ג''' (עשין כח) הביא דברי הרמב"ם שאין צריך לחזור ולמול, אבל הוסיף שצריך להטיף ממנו דם ברית.
<BR/>ה'''סמ"ג''' (עשין כח) הביא דברי הרמב"ם שאין צריך לחזור ולמול, אבל הוסיף שצריך להטיף ממנו דם ברית.
<BR/>לעומת זאת '''המאירי''' כתב שאין צריך אפילו להטיף דם ברית, שהרי יצא אף מספק ערלה כבושה.
<BR/>לעומת זאת '''המאירי''' כתב שאין צריך אפילו להטיף דם ברית, שהרי יצא אף מספק ערלה כבושה.
ה'''כסף משנה''' כתב שמהגמרא במנחות משמע שדעת רב שמילת גוי פסולה היא דעת יחיד מול שאר אמוראים, שהם הולכים בשיטת ר' מאיר וחכמים ור' יהודה שמילת גוי כשרה מעיקר הדין. ואילו רב סובר כר' יהודה הנשיא שפוסל. וגם ר' יוחנן שלמד מהפסוק 'המול ימול' שמילת גוי פסולה, אין כוונתו שפסולה מהתורה, אלא אסמכתא בעלמא לומר שלכתחילה לא ימול, אבל לא שהמילה פסולה. והראיה שר' יוחנן למעלה אומר שאם היה רופא מומחה מותר, ואם היה פסול מהתורה ודאי שגם ברופא מומחה.
<BR/>עוד הוסיף הכסף משנה שאפשר שגם רב עצמו סובר שמעיקר הדין כשרה כדעת רוב התנאים, ומה שהביא את הפסוק 'ואתה את בריתי תשמור' הוא רק להסביר את דעת ר' יהודה הנשיא, אבל ליה לא סבירא ליה.
<BR/>וסיים שלדעת הרמב"ם יש להסתפק אם מילת גוי פסולה או לא, ולכן כתב שלכתחילה לא ימול, ואם מל אינו צריך לחזור.


== אישה ==
== אישה ==