הבדלים בין גרסאות בדף "הכשרים למול"

נוספו 1,151 בתים ,  00:46, 15 בינואר 2023
אין תקציר עריכה
שורה 90: שורה 90:


== מומר לערלות ==
== מומר לערלות ==
הקשו ה'''תוספות''' (איכא בינייהו אישה) מדוע לא אמרה הגמרא שאיכא בינייהו - מומר לערלות, כלומר ישראל שלא מל עצמו בכוונה. לפי רב יהיה פסול מלמול כיון שאינו בכלל שמירת המצוה, ואילו לפי ר' יוחנן כשר לפי שכיוון שישראל הוא, הרי הוא נקרא מהול (ודכלעיל)?
<BR/>והביאו התוספות ראיה מגיטין (מה ב) שם כתוב ש[[תפילין שכתבן ישראל מומר פסולין]], לפי שנאמר: "וקשרתם וכתבתם" מי שאינו בקשירה אינו בכתיבה. ואם כן גם כאן נאמר שכיון שאינו מל עצמו אינו בר מילה.
<BR/>ומתרצים התוספות שלגבי תפילין כל שאינו מקיים את המצווה בפועל ומבטל מעליו מצוות קשירה, אינו כשר לכתוב. אבל בברית מילה לא בעינן שיקיים בפועל, אלא שהוא בר שמירת ברית אם יחפוץ, ואף שעכשיו אינו רוצה, אין זה פוסל אותו.
== הערות שוליים ==
== הערות שוליים ==
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}