הבדלים בין גרסאות בדף "הכשרים למול"

נוספו 612 בתים ,  11:19, 13 בינואר 2023
אין תקציר עריכה
שורה 79: שורה 79:
<BR/>ואפשר ליישב שאם האב נמצא ודאי המצווה עליו לעשות בעצמו או למנות שליח שהוא כמותו, אך אם אין האב כאן והמצוה על כל ישראל, גם קטן הוא בכלל ישראל ואם אין גדול מותר למול על ידו.
<BR/>ואפשר ליישב שאם האב נמצא ודאי המצווה עליו לעשות בעצמו או למנות שליח שהוא כמותו, אך אם אין האב כאן והמצוה על כל ישראל, גם קטן הוא בכלל ישראל ואם אין גדול מותר למול על ידו.


== מומר לערלות ==
== גוי מהול ==
== גוי מהול ==
הגמרא באחד ההסברים שלה להבדל בין דעת רב לדעת ר' יוחנן, אומרת שאיכא בינייהו - ערבי וגבעוני מהול, שלדעת רב מילתו פסולה כיוון שאינו בכלל 'ואתה את בריתי תשמור' ואילו לדעת ר' יוחנן מילתו כשרה כיוון שמהול הוא.
<BR/>לבסוף הגמרא דוחה זאת, כיון שמהמשנה בנדרים רואים שגוי הגם שהוא מהול נקרא ערל, ולכן גם לדעת ר' יוחנן יהיה פסול, שאין הוא בכלל 'המול ימול'.
== ישראל שמתו אחיו מחמת המילה ==
== ישראל שמתו אחיו מחמת המילה ==
== מומר לערלות ==
== הערות שוליים ==
== הערות שוליים ==
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}