הבדלים בין גרסאות בדף "הכשרים למול"

נוספו 321 בתים ,  01:04, 8 בינואר 2023
שורה 42: שורה 42:
== אישה ==
== אישה ==
'''בעל הלכות גדולות''' (הלכות מילה ח) פסק כר' יוחנן, שכן קיימא לן רב ור' יוחנן הלכה כר' יוחנן, ולכן במקום שאין איש שיודע למול ויש אישה שיודעת, היא תמול.  
'''בעל הלכות גדולות''' (הלכות מילה ח) פסק כר' יוחנן, שכן קיימא לן רב ור' יוחנן הלכה כר' יוחנן, ולכן במקום שאין איש שיודע למול ויש אישה שיודעת, היא תמול.  
<BR/>וה'''תוספות''' (ד"ה אשה לאו בת מילה היא) הביאו דבריו וחלקו עליו, שאף שבד"כ הלכה כר' יוחנן לעומת רב, כאן הלכה כרב לפי שקאי בשיטת ר' יהודה הנשיא, ומה שכתוב בגמרא בקידושין (כט א) שצריך מיעוט מפסוק ללמוד שאישה פטורה ממילת הבן, שנאמר 'אותו' ולא אותה, צריך ליישב שפטורה מלבקש מאחרים למולו, שהרי היא עצמה בלאו הכי לא יכולה למול.
<BR/>וה'''תוספות''' (ד"ה אשה לאו בת מילה היא) הביאו דבריו וחלקו עליו, שאף שבד"כ הלכה כר' יוחנן לעומת רב, כאן הלכה כרב לפי שקאי בשיטת ר' יהודה הנשיא, ומה שכתוב בגמרא בקידושין (כט א) שצריך מיעוט מפסוק ללמוד שאישה פטורה ממילת הבן, שנאמר 'אותו' ולא אותה, צריך ליישב שפטורה מלבקש מאחרים למולו, שהרי היא עצמה בלאו הכי לא יכולה למול, וכן נראית דעת ה'''ר"ש משאנץ''' (כז א ד"ה אשה).
<BR/>וכן כתב להלכה ה'''ריא"ז''' (עבודה זרה ב א יב) שמילת אישה פסולה, וכתב שצריך לחזור ולהטיף דם ברית ע"י ישראל זכר.


כדעת בעל הלכות גדולות פסקו גם ה'''ריטב"א''' (ד"ה ולענין פסק), וה'''מאירי''' (כו ב ד"ה ישראל).
כדעת בעל הלכות גדולות פסקו גם ה'''ריטב"א''' (ד"ה ולענין פסק), וה'''מאירי''' (כו ב ד"ה ישראל), ו'''פסקי רי"ד''' (כז א ד"ה איתמר).


== מומר לערלות ==
== מומר לערלות ==
== גוי מהול ==
== גוי מהול ==
== ישראל שמתו אחיו מחמת המילה ==
== ישראל שמתו אחיו מחמת המילה ==