הבדלים בין גרסאות בדף "החייבים בקריאת המגילה והכשרים לקרותה"

אין תקציר עריכה
שורה 46: שורה 46:
<BR/>ב'''עולת שבת''' (ב) כתב בדעת השלחן ערוך שאין האשה מוציאה את האיש, שהרי להלן סעיף ג' פסק שטומטום אפילו את מינו אינו מוציא משום ספיקא, ואם נשים מוציאות למה לא יוציא את מינו. אך ב'''אליה רבה''' (ב) כתב דלא קשיא מידי, שכבר בב"י כתב שאף לשיטת רש"י שנשים מוציאות, טומטום אינו מוציא דדבר הניכר בעינן. אך למעשה הכריע האליה רבה כהלבוש והמג"א.
<BR/>ב'''עולת שבת''' (ב) כתב בדעת השלחן ערוך שאין האשה מוציאה את האיש, שהרי להלן סעיף ג' פסק שטומטום אפילו את מינו אינו מוציא משום ספיקא, ואם נשים מוציאות למה לא יוציא את מינו. אך ב'''אליה רבה''' (ב) כתב דלא קשיא מידי, שכבר בב"י כתב שאף לשיטת רש"י שנשים מוציאות, טומטום אינו מוציא דדבר הניכר בעינן. אך למעשה הכריע האליה רבה כהלבוש והמג"א.
<BR/>כן הכריע גם ה'''פרי חדש''' מכח התוספתא.
<BR/>כן הכריע גם ה'''פרי חדש''' מכח התוספתא.
אבל בספר '''מטה יהודה''' עייאש [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=7930&st=&pgnum=108&hilite= (א)] כתב שדעת מרן כדעה ראשונה, מדסתם כדעה זו, ורק אחר כך הביא דעת היש אומרים. וכן הביא בשם '''מקראי קודש''' אבולעפיא. ודחו דברי הפר"ח. גם בספר '''מאמר מרדכי''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15229&st=&pgnum=339 (ב)] מערער על דברי הפר"ח, ונראה שסובר בדעת מרן כדעה ראשונה.


=== קריאה לנשים על ידי אשה  ===
=== קריאה לנשים על ידי אשה  ===