הבדלים בין גרסאות בדף "דרכים שלא לעבור בבל יראה ובל ימצא"

שורה 216: שורה 216:
=== מפולת גדולה ===
=== מפולת גדולה ===
''  
''  
החמץ נחשב כמבוער ולכ"ע לא צריך אפילו בטול מכיוון שהוא אבוד ממנו ומכל אדם הרי שישנו יאוש(חוסר אפשרות למימוש בעלות) ויוצא מבעלותו<BR/> ולכן גם אם יתפקח הרי שאין הוא עובר שכבר לא יקרא בו "לך"
במפולת גדולה החמץ נחשב כמבוער ולכ"ע לא צריך אפילו בטול מכיוון שהוא אבוד ממנו ומכל אדם הרי שישנו יאוש(חוסר אפשרות למימוש בעלות) ויוצא מבעלותו<BR/> ולכן גם אם יתפקח הרי שאין הוא עובר שכבר לא יקרא בו "לך"




שורה 228: שורה 228:
וכתב '''המהרש"ל''' (ו. ד"ה רש"י בד"ה דעתו לחזור) בדעת '''רש"י''' שאין דעתו שבחמץ ידוע הריחוק מהחמץ מועיל <BR/> אלא"כשרואהו עובר עליו" הכוונה היא כשלא בדק אך '''לא ידע מהחמץ'''<BR/>  לפי שאז חסר בתנאי העברה כיון שהחמץ אינו מצוי([[כדעת תוספות]])<BR/>                                               
וכתב '''המהרש"ל''' (ו. ד"ה רש"י בד"ה דעתו לחזור) בדעת '''רש"י''' שאין דעתו שבחמץ ידוע הריחוק מהחמץ מועיל <BR/> אלא"כשרואהו עובר עליו" הכוונה היא כשלא בדק אך '''לא ידע מהחמץ'''<BR/>  לפי שאז חסר בתנאי העברה כיון שהחמץ אינו מצוי([[כדעת תוספות]])<BR/>                                               
שכך אמרו בירושלמי (פרק א הלכה א) שכל הפטור של מפרש מלבדוק הוא רק במקרה של ספק חמץ.
שכך אמרו בירושלמי (פרק א הלכה א) שכל הפטור של מפרש מלבדוק הוא רק במקרה של ספק חמץ.


== שיטת ההלכה ==
== שיטת ההלכה ==
233

עריכות