233
עריכות
ידידיה אברהם (שיחה | תרומות) |
ידידיה אברהם (שיחה | תרומות) |
||
שורה 226: | שורה 226: | ||
מחלוקתם נובעת מחוסר האפשרות להגדיר מה נחשב מצוי ומה לא. | מחלוקתם נובעת מחוסר האפשרות להגדיר מה נחשב מצוי ומה לא. | ||
וכתב '''המהרש"ל''' (ו. ד"ה רש"י בד"ה דעתו לחזור) בדעת '''רש"י''' שאין דעתו שבחמץ ידוע הריחוק מהחמץ מועיל <BR/> אלא"כשרואהו עובר עליו" הכוונה היא כשלא בדק אך '''לא ידע מהחמץ'''<BR/> לפי שאז חסר בתנאי העברה כיון שהחמץ אינו מצוי([[כדעת תוספות]])<BR/> | וכתב '''המהרש"ל''' (ו. ד"ה רש"י בד"ה דעתו לחזור) בדעת '''רש"י''' שאין דעתו שבחמץ ידוע הריחוק מהחמץ מועיל להגדירו כלא מצוי <BR/> אלא"כשרואהו עובר עליו" הכוונה היא כשלא בדק אך '''לא ידע מהחמץ'''<BR/> לפי שאז חסר בתנאי העברה כיון שהחמץ אינו מצוי([[כדעת תוספות]])<BR/> | ||
שכך אמרו בירושלמי (פרק א הלכה א) שכל הפטור של מפרש מלבדוק הוא רק במקרה של ספק חמץ. | שכך אמרו בירושלמי (פרק א הלכה א) שכל הפטור של מפרש מלבדוק הוא רק במקרה של ספק חמץ. | ||
עריכות