הבדלים בין גרסאות בדף "דקדוק וטעויות בקריאת שמע"

אין תקציר עריכה
שורה 18: שורה 18:
# מביא כירושלמי לעיל שהיש להזהר בזי"ן של "למען תזכרו", שלא ישמע "למען ת'''ש'''כרו", כאילו שיש לעשות את המצוות כדי לקבל שכר.
# מביא כירושלמי לעיל שהיש להזהר בזי"ן של "למען תזכרו", שלא ישמע "למען ת'''ש'''כרו", כאילו שיש לעשות את המצוות כדי לקבל שכר.
* '''תר"י''' {{רי"ף|ברכות|ח|ב|ח: ד"ה מתני' הקורא את שמע}} מוסיף שאף בלשון אחרת צריך לדקדק באותיות.
* '''תר"י''' {{רי"ף|ברכות|ח|ב|ח: ד"ה מתני' הקורא את שמע}} מוסיף שאף בלשון אחרת צריך לדקדק באותיות.
=== דין הבולע אותיות ===
== כיצד להאריך בסוף שמע ==
== כיצד להאריך בסוף שמע ==
ה'''גמרא''' {{גמרא|ברכות|יג|ב|י"ג:}} אומרת שיש להאריך בדל"ת של "אחד", ושכל המאריך בדל"ת מאריכים לו ימיו ושנותיו, אבל בתנאי שלא יחטוף בח"ת.{{להשלים|סיבה=להוסיף מחלוקת הראשונים האם וכמה יש להאריך בח'}} הגמרא מספרת על ר' ירמיה שישב אצל רבי חייא בר אבא, וראה שהוא מאריך יותר מידי - ואמר לו שצריך להאריך בזמן של ההמלכה של הקב"ה למעלה ולמטה ולארבע רוחות השמים.
ה'''גמרא''' {{גמרא|ברכות|יג|ב|י"ג:}} אומרת שיש להאריך בדל"ת של "אחד", ושכל המאריך בדל"ת מאריכים לו ימיו ושנותיו, אבל בתנאי שלא יחטוף בח"ת.{{להשלים|סיבה=להוסיף מחלוקת הראשונים האם וכמה יש להאריך בח'}} הגמרא מספרת על ר' ירמיה שישב אצל רבי חייא בר אבא, וראה שהוא מאריך יותר מידי - ואמר לו שצריך להאריך בזמן של ההמלכה של הקב"ה למעלה ולמטה ולארבע רוחות השמים.