הבדלים בין גרסאות בדף "ברכת הדלקת נרות שבת"

אין שינוי בגודל ,  18:20, 13 באפריל 2016
שורה 25: שורה 25:
=== נר של שבת קודש ===
=== נר של שבת קודש ===


כתב בשו"ת '''יביע אומר''' (ב אורח חיים טז יח) שיש הנוהגים לומר 'להדליק נר של שבת '''קודש'''', ואין לו מקור בראשונים, והוא שם דן אם חשיב הפסק או לא, ומסיק דלא הוי הפסק כיון שהוא מענין הברכה, אך כתב שאעפ"כ לא יעשום קבע שלא להוסיף על מה שתקנו חז"ל. <br> ועיין בשו"ת '''משנה הלכות''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1887&pgnum=370 (טו רג ד"ה ולפענ"ד קושית החת"ס)] שהביא כך את נוסח הברכה בתוספת 'קודש' אף שלא דן שם בזה, אלא מענין אחר.
כתב בשו"ת '''יביע אומר''' (ב אורח חיים טז יח) שיש הנוהגים לומר 'להדליק נר של שבת '''קודש'''', ואין לו מקור בראשונים, והוא דן שם אם חשיב הפסק או לא, ומסיק דלא הוי הפסק כיון שהוא מענין הברכה, אך כתב שאעפ"כ לא יעשום קבע שלא להוסיף על מה שתקנו חז"ל. <br> ועיין בשו"ת '''משנה הלכות''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1887&pgnum=370 (טו רג ד"ה ולפענ"ד קושית החת"ס)] שהביא כך את נוסח הברכה בתוספת 'קודש' אף שלא דן שם בזה, אלא מענין אחר.


וב'''תשובות והנהגות''' לרב שטרנבוך [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=20025&st=&pgnum=192&hilite= (א ער)] גם הביא מנהג זה, ושכן מצא ב'''סידור הרש"ז''' וב'''סידור קרבן מנחה''', וכתב שאינו יודע על מה סמכו. ולבסוף מסיק שם שהכל תליא אם [[זמן קבלת שבת#קבלת שבת בהדלקה|מקבלת שבת בהדלקה]] או לא, דאם מקבלת שבת בהדלקה ראוי לה להוסיף קודש, שבזה מרמזת על קבלת קדושת היום, אך אם מתנה שלא לקבל שבת בהדלקה, לא תאמר קודש.
וב'''תשובות והנהגות''' לרב שטרנבוך [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=20025&st=&pgnum=192&hilite= (א ער)] גם הביא מנהג זה, ושכן מצא ב'''סידור הרש"ז''' וב'''סידור קרבן מנחה''', וכתב שאינו יודע על מה סמכו. ולבסוף מסיק שם שהכל תליא אם [[זמן קבלת שבת#קבלת שבת בהדלקה|מקבלת שבת בהדלקה]] או לא, דאם מקבלת שבת בהדלקה ראוי לה להוסיף קודש, שבזה מרמזת על קבלת קדושת היום, אך אם מתנה שלא לקבל שבת בהדלקה, לא תאמר קודש.
40

עריכות