הבדלים בין גרסאות בדף "ברכת האורז והדוחן"

נוספו 2 בתים ,  00:10, 29 באוגוסט 2018
מ
שורה 24: שורה 24:
==== בדיעבד ====
==== בדיעבד ====
בשו"ת '''הלכות קטנות'''  חאגיז (א מ) כתב, שאם אכל אורז מבושל ובירך על המחיה, פטר את האורז בדיעבד. וכן הביא ב'''ברכי יוסף''' (רח ז) בשמו, והוסיף בשם תשובת '''מהר"י מולכו''' כתב יד (כד) שכן הדין אם אכל לחמניות ואורז וברך על המחיה, שיצא ידי חובה בדיעבד. וב'''שערי תשובה''' (ה) הביא דבריהם, והוסיף שאף לדידן שמספקא לן באורז מהו, אחר שכבר בירך אינו חוזר לברך בורא נפשות, דספק ברכות להקל.
בשו"ת '''הלכות קטנות'''  חאגיז (א מ) כתב, שאם אכל אורז מבושל ובירך על המחיה, פטר את האורז בדיעבד. וכן הביא ב'''ברכי יוסף''' (רח ז) בשמו, והוסיף בשם תשובת '''מהר"י מולכו''' כתב יד (כד) שכן הדין אם אכל לחמניות ואורז וברך על המחיה, שיצא ידי חובה בדיעבד. וב'''שערי תשובה''' (ה) הביא דבריהם, והוסיף שאף לדידן שמספקא לן באורז מהו, אחר שכבר בירך אינו חוזר לברך בורא נפשות, דספק ברכות להקל.
<BR/>גם בשו"ת '''רועי ישראל''' קצין [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1219&st=&pgnum=11&hilite= (א ז)] העלה גם כן שהאוכל תבשיל מחמשת המינים ואוכל גם אורז עמ, מברך על המחיה בלבד ופוטר את האורז. וכן הסכים הר' עבדיה יוסף בספר '''הליכות עולם''' (ב פנחס ט).
<BR/>גם בשו"ת '''רועי ישראל''' קצין [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1219&st=&pgnum=11&hilite= (א ז)] העלה גם כן שהאוכל תבשיל מחמשת המינים ואוכל גם אורז עמו, מברך על המחיה בלבד ופוטר את האורז. וכן הסכים הר' עבדיה יוסף בספר '''הליכות עולם''' (ב פנחס ט).


=== אורז חי ===
=== אורז חי ===