הבדלים בין גרסאות בדף "ברכות קריאת המגילה"

נוספו 515 בתים ,  12:26, 19 בפברואר 2018
אין תקציר עריכה
שורה 10: שורה 10:
וכן הביא ראיה זו ה'''רא"ש''' (א ו) ופסק כר"ת, והביא עוד ראיה מהגמרא (כא ב ד"ה מאי מברך), שמזה שלא אמרה בלילה מברך מנ"ח וביום מברך מ"ן, כפי שאמרה לגבי [[נר חנוכה]], שמעינן שאף ביום מברך שלוש ברכות, כלומר גם ברכת שהחיינו.. וכן הסכים לדינא ה'''ריטב"א''' (ד א ד"ה ואמר ריב"ל) וכתב שכן נהגו.
וכן הביא ראיה זו ה'''רא"ש''' (א ו) ופסק כר"ת, והביא עוד ראיה מהגמרא (כא ב ד"ה מאי מברך), שמזה שלא אמרה בלילה מברך מנ"ח וביום מברך מ"ן, כפי שאמרה לגבי [[נר חנוכה]], שמעינן שאף ביום מברך שלוש ברכות, כלומר גם ברכת שהחיינו.. וכן הסכים לדינא ה'''ריטב"א''' (ד א ד"ה ואמר ריב"ל) וכתב שכן נהגו.
<BR/>גם ב'''חידושי הר"ן''' (ד א ד"ה אומר ר"ת, כא ב ד"ה מנ"ח) כתב שמנהגנו לברך שלושת הברכות גם ביום, לפי שעיקר חובת קריאת המגילה היא ביום, ולא נפטרים בברכת הזמן של הלילה לפי שכל קריאה מצוה בפני עצמה היא. וכן היא גם דעת ה'''מאירי''' (כא ב ד"ה נסח).
<BR/>גם ב'''חידושי הר"ן''' (ד א ד"ה אומר ר"ת, כא ב ד"ה מנ"ח) כתב שמנהגנו לברך שלושת הברכות גם ביום, לפי שעיקר חובת קריאת המגילה היא ביום, ולא נפטרים בברכת הזמן של הלילה לפי שכל קריאה מצוה בפני עצמה היא. וכן היא גם דעת ה'''מאירי''' (כא ב ד"ה נסח).
לעומת זאת ה'''רמב"ם''' (מגילה א ג) כתב שביום אינו חוזר ומברך שהחיינו.
ה'''טור''' (אורח חיים תרצב) הביא דברי רבנו תם שיש לברך שהחיינו ביום, והביא גם דברי הרמב"ם שאין מברכים ביום, והרא"ש הסכים עם ר"ת, אך כתב הטור שאין נוהגין כן.
ב'''שלחן ערוך''' (תרצב א) פסק כדעת הרמב"ם שאינו חוזר ומברך שהחיינו ביום.