הבדלים בין גרסאות בדף "ברכות התורה"

נוספו 651 בתים ,  16:16, 6 במאי 2019
אין תקציר עריכה
שורה 24: שורה 24:
ב'''ירושלמי''' (ברכות א ה) מובא שדעת ר' חונה שעל מדרש צריך לברך, אך על הלכות א"צ לברך. ולדעת רבי סימון בשם רבי יהושע בן לוי בין מדרש בין הלכות צריך לברך.  
ב'''ירושלמי''' (ברכות א ה) מובא שדעת ר' חונה שעל מדרש צריך לברך, אך על הלכות א"צ לברך. ולדעת רבי סימון בשם רבי יהושע בן לוי בין מדרש בין הלכות צריך לברך.  
ומעיד שם ר' חייא בר אשי שנוהגין היו כשישבו לפני רב לברך בין למדרש בין להלכות.
ומעיד שם ר' חייא בר אשי שנוהגין היו כשישבו לפני רב לברך בין למדרש בין להלכות.
ה'''רי"ף''' (ה ב) מביא שרב האי גאון פסק כרב שמברכים על הכל, ושכן המנהג. וכן פסקו כל הראשונים.
==== הרהור וכתיבה ====
==== הרהור וכתיבה ====
=== נשים ===
=== נשים ===
שורה 33: שורה 35:
<BR/>ומסיימת הגמרא שלכן צריך לומר את כולן.
<BR/>ומסיימת הגמרא שלכן צריך לומר את כולן.


=== נוסח הברכה הראשונה ===
ה'''ריף''' (ה ב) גורס במקום 'לעסוק בדברי תורה', 'על דברי תורה'.
=== נוסח ברכת והערב נא ===
'''תלמידי רבנו יונה''' (ה ב ד"ה מאי מברך) מביאים שיש גירסאות שחותמים את ברכת 'והערב נא' ב'נותן התורה', אך הגירסה הנכונה היא 'המלמד תורה לעמו ישראל'.
=== נוסח ברכת אשר בחר בנו ===
=== שתי ברכות או שלוש ברכות ===
=== שתי ברכות או שלוש ברכות ===
הראשונים דנו האם התוספת שמוסיף ר' יוחנן "הערב נא", כוונתו להוסיף המשך לאותה ברכה שאמר רב יהודה, ובעצם זוהי ברכה אחת (וכולם יחד שתי ברכות), או שמא "הערב נא" היא ברכה בפני עצמנ, ויש כאן שתי ברכות שונות (וכולן יחד שלוש).
הראשונים דנו האם התוספת שמוסיף ר' יוחנן "הערב נא", כוונתו להוסיף המשך לאותה ברכה שאמר רב יהודה, ובעצם זוהי ברכה אחת (וכולם יחד שתי ברכות), או שמא "הערב נא" היא ברכה בפני עצמנ, ויש כאן שתי ברכות שונות (וכולן יחד שלוש).