הבדלים בין גרסאות בדף "ביטול איסור לכתחילה"

הוסרו 1,184 בתים ,  13:13, 7 במאי 2018
שורה 292: שורה 292:


ה'''יד אברהם''' ו'''ערוה"ש''' כתבו להקל אף בכלי שאינו ב"י.
ה'''יד אברהם''' ו'''ערוה"ש''' כתבו להקל אף בכלי שאינו ב"י.
----[[:קובץ://192.168.0.3/מסמכים ישיבה/שילובים/דביר רוס/איסור והיתר/הלכות איסור והיתר.doc# ftnref1|[1]]] לגבי המקרה שהתיר הט"ז, לא זכיתי להבינו היטב. גם בדה"ש,שירת הים,ויזי"צ,מערה"ש ודרכי הלכה לא עזרו לי בזה. בסופו של דבר הכי נראה כפי שכתב ויזי"צ בשם הרא"ש וזהו שכתבתי למעלה. לכאורה לא צריך שהאיסור תמיד יתן טעם פגום בכל סוגי התבשילים שמבשלים בקדירה זו, אלא מספיק שיתן טעם פגום בתבשיל שמבשל כעת. אמנם מסגנון החששות שכתב הט"ז זה קצת קשה, שלא סביר להתיר לאדם להחליט לפי התבשיל שהוא מבשל עתה אם האיסור נותן טעם פגום או לא.
(בתחילה היה כתוב לי ע"פ כמה מהספרים הנ"ל בשם הט"ז שאפשר להקל רק באיסור פגום מועט שנבלע בקדירה שהדרך להשתמש בה בשפע. אבל זה מוזר, שכן איסור כזה לא אוסר את הקדירה).
=== הוספת שמן לשמן שנשאר מנרות חנוכה ===
=== הוספת שמן לשמן שנשאר מנרות חנוכה ===
ה'''שו"ע''' כתב בהלכות חנוכה (אורח חיים, תרעז, ד) על השמן שנותר מנר חנוכה שכבה תוך חצי שעה והתערב בשמן אחר, שיש מי שאומר שאין להוסיף עליו שמן ולבטלו בששים. הקשו הפוסקים שלכאורה כיון שהוא איסור דרבנן, היה לשו"ע להתיר.
ה'''שו"ע''' כתב בהלכות חנוכה (אורח חיים, תרעז, ד) על השמן שנותר מנר חנוכה שכבה תוך חצי שעה והתערב בשמן אחר, שיש מי שאומר שאין להוסיף עליו שמן ולבטלו בששים. הקשו הפוסקים שלכאורה כיון שהוא איסור דרבנן, היה לשו"ע להתיר.
284

עריכות