הבדלים בין גרסאות בדף "חמץ שעבר עליו הפסח"

מתוך ויקיסוגיה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "{{מקורות|פסחים ב ב|פסחים כח א-כט ב|||}} חמץ של ישראל או של נכרי שעבר עליו הפסח, אם נותר באכילה...")
 
שורה 1: שורה 1:
{{בעבודה}}
{{מקורות|פסחים ב ב|פסחים כח א-כט ב|||}}
{{מקורות|פסחים ב ב|פסחים כח א-כט ב|||}}
חמץ של ישראל או של נכרי שעבר עליו הפסח, אם נותר באכילה או בהנאה.
חמץ של ישראל או של נכרי שעבר עליו הפסח, אם נותר באכילה או בהנאה.
== מחלוקת התנאים ==
== המקורות התנאיים ==
ה'''משנה''' (פסחים ב ב) אומרת שחמץ של נכרי שעבר עליו הפסח מותר בנאה, ואילו חמץ של ישראל שעבר עליו הפסח אסור בהנאה, שנאמר: "לא יראה לך שאור".
 
ה'''גמרא''' (פסחים כח א) מנסה להבין לפי איזה תנא שנויה משנה זו. שכן מצאנו מחלוקת תנאים משולשת לגבי זמן איסור חמץ:
*ר' יהודה - האוכל חמץ בתוך הפסח עובר על איסור לאו וכרת, ואילו האוכל בערב פסח משש שעות ולמעלה, וכן לאחר הפסח עובר עליו בלאו.
*ר' שמעון - האוכל חמץ לפני הפסח או לאחר שעבר עליו הפסח אינו עובר עליו בלא כלום, ואילו האוכל בפסח עצמו עובר בלאו ובכרת.
*ר' יוסי הגלילי -

גרסה מ־02:02, 24 במרץ 2019

Gnome-colors-emblem-development-2.svg הסוגיה נמצאת בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה אתם מתבקשים שלא לערוך סוגיה זו בטרם תוסר הודעה זו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניחי התבנית.
אם הסוגיה לא נערכה במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותה, אך רצוי לתת קודם תזכורת בדף שיחת הכותבים.


מקורות
משנה:פסחים ב ב
בבלי:פסחים כח א-כט ב

חמץ של ישראל או של נכרי שעבר עליו הפסח, אם נותר באכילה או בהנאה.

המקורות התנאיים

המשנה (פסחים ב ב) אומרת שחמץ של נכרי שעבר עליו הפסח מותר בנאה, ואילו חמץ של ישראל שעבר עליו הפסח אסור בהנאה, שנאמר: "לא יראה לך שאור".

הגמרא (פסחים כח א) מנסה להבין לפי איזה תנא שנויה משנה זו. שכן מצאנו מחלוקת תנאים משולשת לגבי זמן איסור חמץ:

  • ר' יהודה - האוכל חמץ בתוך הפסח עובר על איסור לאו וכרת, ואילו האוכל בערב פסח משש שעות ולמעלה, וכן לאחר הפסח עובר עליו בלאו.
  • ר' שמעון - האוכל חמץ לפני הפסח או לאחר שעבר עליו הפסח אינו עובר עליו בלא כלום, ואילו האוכל בפסח עצמו עובר בלאו ובכרת.
  • ר' יוסי הגלילי -