הבדלים בין גרסאות בדף "ערלה בספינה ובעציצים"

נוספו 155 בתים ,  13:54, 25 בדצמבר 2018
אין תקציר עריכה
שורה 25: שורה 25:
גם ב'''כלבו''' (צב) שפסק כדברי הירושלמי לא חילק בזה.  
גם ב'''כלבו''' (צב) שפסק כדברי הירושלמי לא חילק בזה.  


אמנם ה'''רא"ש''' בהלכות ערלה שלו (ג) הבין בדברי הירושלמי שמדבר דווקא על כלי חרס, ומה שאמרו שהשרשין מפעפעין הוא מפני שדרך החרס הם יונקים מן הקרקע, אבל עציץ (או ספינה) של עץ צריכה נקיבה, ואם אינו מנוקב אינו חייב בערלה. וכן פסק להלכה ה'''טור''' (יורה דעה רצד) שאם הספינה או העציץ של עץ אינם נקובים, פטור מן הערלה.
אמנם ה'''רא"ש''' בהלכות ערלה שלו (ג) הבין בדברי הירושלמי שמדבר דווקא על כלי חרס, (וכנראה שגורס בדברי ר' יונה שם "'''שאין''' כלי חרס עומד בפני שורשים"), ומה שאמרו שהשרשין מפעפעין הוא מפני שדרך החרס הם יונקים מן הקרקע, אבל בעציץ (או ספינה) של עץ אין השרשים מפעפעים וצריך נקיבה, ואם אינו מנוקב אינו חייב בערלה. וכן פסק להלכה ה'''טור''' (יורה דעה רצד) שאם הספינה או העציץ של עץ אינם נקובים, פטור מן הערלה.


ה'''שלחן ערוך''' {{היברובוקס טוש"ע|6820|רצד כו}} פסק להלכה כדברי הרמב"ם שהנוטע בספינה או בעציץ אף על פי שאינו נקוב חייב, ולא מחלק בין חרס לעץ.
ה'''שלחן ערוך''' {{היברובוקס טוש"ע|6820|רצד כו}} פסק להלכה כדברי הרמב"ם שהנוטע בספינה או בעציץ אף על פי שאינו נקוב חייב, ולא מחלק בין חרס לעץ.