הבדלים בין גרסאות בדף "זכירת מעשה עמלק"

נוספו 4 בתים ,  20:59, 23 באוקטובר 2021
שורה 11: שורה 11:
אך למעשה רובם של מוני המצוות סוברים שזכירת עמלק היא מצווה בפני עצמה.
אך למעשה רובם של מוני המצוות סוברים שזכירת עמלק היא מצווה בפני עצמה.


ב'''ספר המצוות לרמב"ם''', מתוארת המצווה בפני עצמה; "לזכור מה שעשה עמלק" {{ויקיטקסט|ספר המצוות עשה קפט|עשה קפט}}.
*ב'''ספר המצוות לרמב"ם''', מתוארת המצווה בפני עצמה; "לזכור מה שעשה עמלק" {{ויקיטקסט|ספר המצוות עשה קפט|עשה קפט}}.


'''ספר החינוך''' קושר אף הוא את מצוות הזכירה למצוות המחייה אפע"פ שהוא סובר שמצוות הזכירה היא מצווה בפני עצמה; "לזכור מה שעשה עמלק לישראל בצאתם ממצרים" {{ויקיטקסט| ספר החינוך (סדר דפוס פרנקפורט)/תרג|מצווה תרג}}.
*'''ספר החינוך''' קושר אף הוא את מצוות הזכירה למצוות המחייה אפע"פ שהוא סובר שמצוות הזכירה היא מצווה בפני עצמה; "לזכור מה שעשה עמלק לישראל בצאתם ממצרים" {{ויקיטקסט| ספר החינוך (סדר דפוס פרנקפורט)/תרג|מצווה תרג}}.


ה'''סמ"ג''' מחלק בין מצוות הזכירה מצוות עשה לבין מצוות הלא תעשה שלא לשכוח. לדעתו הלאו קשור למצוות המחייה {{ויקיטקסט|סמ"ג לאו רכו|לא תעשה רכו}}, ואילו הזכירה היא מצווה בפני עצמה {{ויקיטקסט|סמ"ג עשה קמז|עשה קמז}}.
*ה'''סמ"ג''' מחלק בין מצוות הזכירה מצוות עשה לבין מצוות הלא תעשה שלא לשכוח. לדעתו הלאו קשור למצוות המחייה {{ויקיטקסט|סמ"ג לאו רכו|לא תעשה רכו}}, ואילו הזכירה היא מצווה בפני עצמה {{ויקיטקסט|סמ"ג עשה קמז|עשה קמז}}.


ה'''סמ"ק''' מייחס את המצווה למעשה עמלק; "לזכור מעשה עמלק" (עשה קמז), ומוסיף את הצד החינוכי שבמצווה, כדבריו; "ובעבור זה תיהיה יראתו על פנינו לבלתי נחטא" (לא תעשה רכו).
*ה'''סמ"ק''' מייחס את המצווה למעשה עמלק; "לזכור מעשה עמלק" (עשה קמז), ומוסיף את הצד החינוכי שבמצווה, כדבריו; "ובעבור זה תיהיה יראתו על פנינו לבלתי נחטא" (לא תעשה רכו).




553

עריכות