הבדלים בין גרסאות בדף "שנים מקרא ואחד תרגום"

שורה 21: שורה 21:


בספר '''כנסת הגדולה'''{{מקור}}, הביא בשם '''רבנו בחיי'''{{מקור}}, שהגמרא נקטה עטרות ודיבון, לפי שבשמות אלו יש זכר לעבודה זרה, והוה אמינא שאין לקראם תרגום, קמ"ל שלא חיישינן לזה.
בספר '''כנסת הגדולה'''{{מקור}}, הביא בשם '''רבנו בחיי'''{{מקור}}, שהגמרא נקטה עטרות ודיבון, לפי שבשמות אלו יש זכר לעבודה זרה, והוה אמינא שאין לקראם תרגום, קמ"ל שלא חיישינן לזה.
<BR/>כעין זה כתב ה'''טורי זהב''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x1491 (רפה א)] ליישב דעת רש"י שנקט עטרות ודיבון לרבותא, שאפילו שאין בהם קדושה, יש לקראם, קל וחומר לראובן ושמעון.
<BR/>כעין זה כתב ה'''טורי זהב''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x1491 (רפה א)] ליישב דעת רש"י שהגמרא נקטה עטרות ודיבון לרבותא, שאפילו שאין בהם קדושה, יש לקראם, קל וחומר לראובן ושמעון.


ב'''שלחן ערוך''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x1491 (אורח חיים רפה א)] כתב בפשיטות שצריך לקרוא שנים מקרא ואחד תרגום, ואפילו עטרות ודיבון, משמע שיש לקרוא ג' פעמים.
ב'''שלחן ערוך''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x1491 (אורח חיים רפה א)] כתב בפשיטות שצריך לקרוא שנים מקרא ואחד תרגום, ואפילו עטרות ודיבון, משמע שיש לקרוא ג' פעמים.