הבדלים בין גרסאות בדף "יציאה דיבור ולימוד בשעת קריאת התורה"

שורה 9: שורה 9:
<BR/>וכן משמע ב'''רמב"ם''' [http://beta.hebrewbooks.org/rambam.aspx?sefer=2&rtype=%u05D8%u05E2%u05E7%u05E1%u05D8%20-%20%u05E4%u05E8%u05D9%u05D9%u05D3%u05D1%u05E8%u05D2&hilchos=7&perek=12&halocha=9 (תפילה יב ט)] שלא כתב להיתרא אלא בין גברא לגברא, ומשמע שבין פסוק לפסוק אסור.
<BR/>וכן משמע ב'''רמב"ם''' [http://beta.hebrewbooks.org/rambam.aspx?sefer=2&rtype=%u05D8%u05E2%u05E7%u05E1%u05D8%20-%20%u05E4%u05E8%u05D9%u05D9%u05D3%u05D1%u05E8%u05D2&hilchos=7&perek=12&halocha=9 (תפילה יב ט)] שלא כתב להיתרא אלא בין גברא לגברא, ומשמע שבין פסוק לפסוק אסור.
<BR/>וכן פסק להלכה ה'''טור''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x312 (אורח חיים קמו)], לאסור בין פסוק לפסוק. וכן הוא ב'''שבלי הלקט''' (תפילה מ), וב'''רבנו ירוחם''' (אדם וחוה ב ג יט ד ד"ה החלק השלישי).  
<BR/>וכן פסק להלכה ה'''טור''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x312 (אורח חיים קמו)], לאסור בין פסוק לפסוק. וכן הוא ב'''שבלי הלקט''' (תפילה מ), וב'''רבנו ירוחם''' (אדם וחוה ב ג יט ד ד"ה החלק השלישי).  
ה'''דברי חמודות''' על הרא"ש (ז לא) תמה למה אזלינן בזה לחומרא, והרי קריאת התורה אינה מצוה מן הכתוב, אלא מתקנת משה ועזרא. ותירץ דתקנת נביאים יש להחמיר בספיקן כמו בדברי תורה.


ב'''שלחן ערוך''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x521 (אורח חיים קמו א)] נפסק שאסור לצאת ולהניח ספר תורה פתוח אלא בין גברא לגברא.  
ב'''שלחן ערוך''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x521 (אורח חיים קמו א)] נפסק שאסור לצאת ולהניח ספר תורה פתוח אלא בין גברא לגברא.  
<BR/>ב'''ביאור הגר"א''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x521 (ד"ה אסור)] כתב שהשו"ע השמיט בין פסוק לפסוק, מפני שכעת אין מנהג לתרגם, ולכן אין נפקא מינה. אמנם ה'''מגן אברהם''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x521 (א)] כתב שיש נפקא מינה בחג השבועות שאומרים אקדמות.
<BR/>ב'''ביאור הגר"א''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x521 (ד"ה אסור)] כתב שהשו"ע השמיט בין פסוק לפסוק, מפני שכעת אין מנהג לתרגם, ולכן אין נפקא מינה. גם ב'''דברי חמודות''' על הרא"ש (ז לא) כתב שהאידנא שלא נוהגים לתרגם, בלאו הכי אסור לצאת בין פסוק לפסוק.
<BR/>אמנם ה'''מגן אברהם''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x521 (א)] כתב שיש נפקא מינה בחג השבועות שאומרים אקדמות.  


=== יציאה שלא לצורך ויציאה באופן קבוע ===
=== יציאה שלא לצורך ויציאה באופן קבוע ===