הבדלים בין גרסאות בדף "דרכים שלא לעבור בבל יראה ובל ימצא"

שורה 1: שורה 1:
              {מקורות|פסחים א א|פסחים דץ ה: ו:|חמץ ומצה ב ג ד|אורח חיים תלד תלו}}[[קטגוריה:פסחים ד. ה: ו:]][[קטגוריה:חמץ ומצה א ב ג]][[קטגוריה:אורח חיים:תלג תלד]]
{מקורות|פסחים א א|פסחים דץ ה: ו:|חמץ ומצה ב ג ד|אורח חיים תלד תלו}}[[קטגוריה:פסחים ד. ה: ו:]][[קטגוריה:חמץ ומצה א ב ג]][[קטגוריה:אורח חיים:תלג תלד]]
  ההתמודדות עם הלאוים של בל יראה ובל ימצא
  ההתמודדות עם הלאוים של בל יראה ובל ימצא


שורה 75: שורה 75:




== שיטת הרמב"ם ורש"י ==
=== שיטת הרמב"ם ורש"י ===




שורה 82: שורה 82:


הביטול הוא פעולה בחמץ עצמו ויוצא  לפועל כיחס נפשי אל החמץ "לא יראה",ניתוק יסוד "הנראות" כאי ראיית השכל<BR/>אלא שלא הצריכו את השלב של יצאת החמץ מרשותו(כרמב"ן) ואפילו נשאר בבעלותו ככל עפר,<BR/>ואולי גם יחלקו על אפשרויות ההפקרה המחודשות של כל אחת מהשיטות ואולי זו הסיבה שנמנעו מהגדרת הביטול כהפקר(עיין רמב"ם שמהתורה הפקר בפני אחד).
הביטול הוא פעולה בחמץ עצמו ויוצא  לפועל כיחס נפשי אל החמץ "לא יראה",ניתוק יסוד "הנראות" כאי ראיית השכל<BR/>אלא שלא הצריכו את השלב של יצאת החמץ מרשותו(כרמב"ן) ואפילו נשאר בבעלותו ככל עפר,<BR/>ואולי גם יחלקו על אפשרויות ההפקרה המחודשות של כל אחת מהשיטות ואולי זו הסיבה שנמנעו מהגדרת הביטול כהפקר(עיין רמב"ם שמהתורה הפקר בפני אחד).


== שני מרכיבים בבעלות ==
== שני מרכיבים בבעלות ==
233

עריכות