הבדלים בין גרסאות בדף "טעות בתפילות שבת"

נוספו 8 בתים ,  15:37, 19 בינואר 2016
מ
שורה 19: שורה 19:
===ברכת אתה חונן בתפילת מוסף===
===ברכת אתה חונן בתפילת מוסף===
כתב בעל '''שלטי הגיבורים''' על המרדכי (תפילת השחר א) שאף בתפילת מוסף אם נזכר באמצע ברכת אתה חונן, יגמור הברכה. וב'''כנסת הגדולה''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14598&st=&pgnum=84 (רסז בית יוסף)] כתב שאין טעם לדברים הללו ושאין כן דעת הראשונים שלא חילקו בכך. וכ"פ ה'''מגן אברהם''' (ב) שדין אתה חונן כדין שאר הברכות, שבמוסף מפסיק באמצע הברכה, וכן הסכים ה'''פרי מגדים''' (אשל אברהם ב) וביאר דבריו. <BR/>
כתב בעל '''שלטי הגיבורים''' על המרדכי (תפילת השחר א) שאף בתפילת מוסף אם נזכר באמצע ברכת אתה חונן, יגמור הברכה. וב'''כנסת הגדולה''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14598&st=&pgnum=84 (רסז בית יוסף)] כתב שאין טעם לדברים הללו ושאין כן דעת הראשונים שלא חילקו בכך. וכ"פ ה'''מגן אברהם''' (ב) שדין אתה חונן כדין שאר הברכות, שבמוסף מפסיק באמצע הברכה, וכן הסכים ה'''פרי מגדים''' (אשל אברהם ב) וביאר דבריו. <BR/>
אבל ראה ב'''מאירי''' (כא א ד"ה מי שהיה) שכתב להדיא כדעת שה"ג, שאף שהלכה כרוב הפוסקים שאמרו שבמוסף יש להפסיק באמצע ברכה, מכל מקום אם נזכר באמצע אתה חונן, אף במוסף יגמור את הברכה, והביא לזה סמך מהירושלמי, וכן היא גם דעת ה'''רא"ה'''.
אבל ראה ב'''מאירי''' (כא א ד"ה מי שהיה) שכתב להדיא כדעת שה"ג, שאף שהלכה כרוב הפוסקים שאמרו שבמוסף יש להפסיק באמצע ברכה, מכל מקום אם נזכר באמצע אתה חונן, אף במוסף יגמור את הברכה, והביא לזה סמך מהירושלמי הנ"ל, וכן היא גם דעת ה'''רא"ה'''.


==התפלל של חול בשבת וסיים תפילתו==
==התפלל של חול בשבת וסיים תפילתו==