הבדלים בין גרסאות בדף "חובת אמירת 'תהילה לדוד' בכל יום"

אין תקציר עריכה
(יצירת דף עם התוכן "{{מקורות||ברכות ד ב||תפילה ז יב|אורח חיים נא ז}} גדר המצווה והחובה לומר מזמור 'תהילה לדוד' (תה...")
 
שורה 6: שורה 6:
<BR/>'''רש"י''' (ד"ה שלוש פעמים) מבאר ששלושת הפעמים הם כנגד ג' תפילות.
<BR/>'''רש"י''' (ד"ה שלוש פעמים) מבאר ששלושת הפעמים הם כנגד ג' תפילות.


הראשונים הביאו גמרא זו להלכה. כן כתבו ה'''רי"ף''', ה'''רמב"ם''', ה'''רא"ש''' ושאר ראשונים.
הראשונים העתיקו גמרא זו להלכה. כן הוא ב'''רי"ף''' (ברכות כג א), ב'''רמב"ם''', ב'''רא"ש''' (ברכות א ו)<ref>יש להעיר, שהרא"ש בצטטו את הגמרא, לא כתב שיש לאומרו ג' פעמים. אף שלפנינו וברי"ף איתא.</ref> ושאר ראשונים.
 
== פתיחה בפסוקים 'אשרי יושבי ביתך' ==
כתב ה'''רא"ש''' (א ו) שמה שאנו פותחים מזמור תהילה לדוד בפסוק 'אשרי יושבי ביתך', אף שאינו חלק מן המזמור, הוא משום שמפסוק זה לומדת הגמרא שצריך אדם לשהות שעה אחת קודם תפילתו.
 
== סיום ב'ואנחנו נברך יה מעתה ועד עולם הללויה' ==
כתב ה'''רא"ש''' (ו א) שמה שאנו מסיימים בפסוק 'ואנחנו נברך יה', אף שאינו חלק מן המזמור, הוא כדי לסיים בהללויה.
 
 
== כוונה בפסוק 'פותח את ידך' אם הוא לעיכובא ==
כתבו '''תלמידי רבנו יונה''' (כג א ד"ה כל האומר) שכיון שעיקר אמירת מזמור זה הוא מפני הפסוק 'פותח את ידך' שמודיע גבורותיו של הקב"ה שזן מקרני ראמים ועד ביצי כינים, לכן צריך לכוון באמירתו, ואם לא כיוון צריך לחזור. אמנם אם לא כיוון בכל המזמור וכיוון רק בפסוק 'פותח את ידך' סגי בהכי, ואינו צריך לחזור.
 
{{הערות שוליים}}


[[קטגוריה:תפילה]]
[[קטגוריה:תפילה]]