הבדלים בין גרסאות בדף "מצות ספירת העומר והחייבים בה"

אין תקציר עריכה
שורה 44: שורה 44:


====ספר ימים לבד או שבועות לבד====
====ספר ימים לבד או שבועות לבד====
כתב ה'''מגן אברהם''' (ד) שאם ספר ימים לבד ולא ספר שבועות, אינו צריך לחזור, שהרי אמימר עשה כן לכתחילה כיון שספירה דרבנן, והכי קיי"ל שספירה בזה"ז דרבנן. והוסיף שגם אם מנה רק את השבועות יצא, וכדעת ר' אפרים שהביא הראבי"ה והמרדכי. אבל ה'''פרי חדש''' (תפט ד"ה מסתברא לי) כתב שאם מנה ימים ולא מנה שבועות, כגון שאמר היום ז' ימים ולא אמר שהם שבוע אחד, לא יצא ידי חובה, וצריך לחזור ולספור בברכה. וכתב שכן מצא שכתב מהר"ש הלוי בתשובה סימן ה' ודלא כהרב כנסת הגדולה.
כתב הרב '''כנסת הגדולה''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=9342&st=&pgnum=138 (בית יוסף ד"ה שטה י"ח)] שאם מנה ימים ולא מנה שבועות יצא ידי חובה ואינו יכול לחזור ולברך. וזאת על פי דברי האבודרהם שכתב שהאומר לחבירו כמה צריך לספור, לא יאמר לו היום כך וכך אלא אתמול היה כך וכך, ומבואר בדבריו שאינו יכול לומר הימים בלבד, שא"כ היה יוצא ידי חובת ספירה. וזה דלא כדעת מהר"ש הלוי בתשובה סימן ה' שלמד מדברי האבודרהם איפכא, שאם ספר ימים בלבד לא יצא ידי חובה וחוזר וסופר בברכה.
<BR/>גם ה'''מגן אברהם''' (ד) כתב שאם ספר ימים לבד ולא ספר שבועות, אינו צריך לחזור, שהרי אמימר עשה כן לכתחילה כיון שספירה דרבנן, והכי קיי"ל שספירה בזה"ז דרבנן. והוסיף שגם אם מנה רק את השבועות יצא, וכדעת ר' אפרים שהביא הראבי"ה והמרדכי. אבל ה'''פרי חדש''' (תפט ד"ה מסתברא לי) כתב שאם מנה ימים ולא מנה שבועות, כגון שאמר היום ז' ימים ולא אמר שהם שבוע אחד, לא יצא ידי חובה, וצריך לחזור ולספור בברכה. וכדעת מהר"ש הלוי בתשובה סימן ה' ודלא כהרב כנסת הגדולה.
==הברכה==
==הברכה==