הבדלים בין גרסאות בדף "סדר נעילת המנעלים וחליצתם"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 46: שורה 46:
<BR/>גם בשו"ת '''מנחת יצחק''' (י א ב) עמד על חוסר הדיוק בדברי הבכור שור, ויישב שיש טעות סופר בשערי תשובה.  
<BR/>גם בשו"ת '''מנחת יצחק''' (י א ב) עמד על חוסר הדיוק בדברי הבכור שור, ויישב שיש טעות סופר בשערי תשובה.  


ה'''משנה ברורה''' (ו) שהעתיק לכאורה דברי הבכור שור והשערי תשובה לדינא להקדים ימין תחילה באיטר, אך כתב כן דווקא על איטר יד והשמיט איטר רגל. והוא לכאורה איפכא מדברי הבכור שור, ודברים עולים עם דברי המלבי"ם.
ה'''משנה ברורה''' (ו) העתיק לכאורה דברי הבכור שור והשערי תשובה לדינא ופסק שיש להקדים ימין תחילה באיטר, אך כתב כן דווקא על איטר יד והשמיט איטר רגל. והוא לכאורה איפכא מדברי הבכור שור, ודבריו עולים בקנה אחד דווקא עם דברי המלבי"ם.
<BR/>בשו"ת '''מנחת יצחק''' (י א ב) כתב לבאר טעם המלבי"ם על פי דברי הלבוש הנזכרים [[#הקשר בין מנעלים לתפילין|לעיל]], שאברהם זכה לתפילין עבור שאמר 'מחוט ועד שרוך נעל', וא"כ קשירת השרוכים הם כנגד קשירת התפילין, ולכן איטר יד יקשור ימין תחילה.
<BR/>בשו"ת '''מנחת יצחק''' (י א ב) כתב לבאר טעם המלבי"ם על פי דברי הלבוש הנזכרים [[#הקשר בין מנעלים לתפילין|לעיל]], שאברהם זכה לתפילין עבור שאמר 'מחוט ועד שרוך נעל', וא"כ קשירת השרוכים הם כנגד קשירת התפילין, ולכן איטר יד יקשור ימין תחילה.


תפריט ניווט