הבדלים בין גרסאות בדף "נאמנות האב על בנו לבכורה ולאיסורים (דין 'יכיר')"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 119: שורה 119:
להלן כמה נדונים שייתכן ושייכים לנידון האם 'יכיר' מוגדר כעדות.
להלן כמה נדונים שייתכן ושייכים לנידון האם 'יכיר' מוגדר כעדות.
===='יכיר' ברשע====  
===='יכיר' ברשע====  
'''רע"א''' (כתובות כה ב) הסתפק אם יש נאמנות של 'יכיר' לאב רשע הפסול לעדות. ה'''מנחת אליעזר''' (ג ל) נוטה להכריע שנאמנות 'יכיר' זה לא מדיני עדות, וגם רשע נאמן. וכן פסק ה'''אור גדול''' [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14583&st=&pgnum=53 (ב)] (אע"פ שסובר שיש ל'יכיר' גדר של עדות כאן התורה התירה, עיי"ש), וכן ה'''בית מאיר''' (אה"ע ויג), וכן '''אגרות משה''' (אה"ע ד כג).
'''רע"א''' (כתובות כה ב) הסתפק אם יש נאמנות של 'יכיר' לאב רשע הפסול לעדות. ה'''מנחת אליעזר''' (ג ל) נוטה להכריע שנאמנות 'יכיר' זה לא מדיני עדות, וגם רשע נאמן. וכן פסק ה'''אור גדול''' [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14583&st=&pgnum=53 (ב)] (אע"פ שסובר שיש ל'יכיר' גדר של עדות כאן התורה התירה, עיי"ש), וכן ה'''בית מאיר''' [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?sits=1&req=36279&st=%u05d9%u05db%u05d9%u05e8 (אה"ע ויג)], וכן '''אגרות משה''' [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?sits=1&req=921&st=%u05d9%u05db%u05d9%u05e8 (אה"ע ד כג)].


====נוגע בעדותו====
====נוגע בעדותו====
138

עריכות

תפריט ניווט